Renoverer et hus med spora gulvspon og vannbåren gulvvarme. Oppå det skal det ligge 15mm parkett.

Parketten koster 1300 kr kvm og nå lurer jeg på om man trenger å legge parkett under kjøkken/kjøkkenøy/plassbygde garderober?
Sparer nesten 10k på å ikke gjøre det men lurer på om det finnes noen regel/fremgangsmåte her å forholde seg til?

Er det et flytende gulv?
Hvis ja, så anbefaler de fleste produsenter å ikke legge gulv under tunge "møbler" som kjøkkenøy.
Les på produsentens hjemmeside så vil du finne info!

• Liker
BirgitS og 1 annen
  • Laddar…
A
G goosen skrev:
Renoverer et hus med sporet gulvspon og vannbåren gulvvarme. Oppå det skal det ligge 15mm parkett.

Parketten koster 1300kr kvm og nå lurer jeg på om man trenger å legge parkett under kjøkken/kjøkkenøy/plassbygde garderober?
Sparer nesten 10k på å ikke gjøre det, men lurer på om det finnes noen regel/tilnærming her å forholde seg til?
Det beste er å ikke legge under kjøkken og garderober, bare legge gulvet innunder sokkelen slik at det blir pent og ingen ekstra lister trengs.

J joasag skrev:
Er det et flytende gulv?
Hvis ja, så anbefaler de fleste produsenter å ikke legge gulv under tunge "møbler" som kjøkkenøy.
Les på produsentens hjemmeside så vil du finne info!
Yes flytende gulv. Takk for svar. Da sparer jeg noen kvm:)

Rejäl skrev:
Det beste er å ikke legge under kjøkken og garderober, bare legge gulvet under sokkelen slik at det blir pent og ingen ekstra lister trengs..
Takk for svar, jeg går for det!

BirgitS
Men du må legge gulvet under oppvaskmaskin, kjøleskap og fryser, som står på gulvet, slik at det går an å trekke dem frem uten at det er noen høydeforskjeller.

• Liker
tergo
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Dog trenger du legge gulvet under oppvaskmaskin, kjøleskap og fryser, som står på gulvet, slik at det går an å dra dem frem uten at det er noen høydeforskjeller.
Yes

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.