Tenkte å sette en seksjon med panel i vår leilighet.
Bare 2m på midten av veggen, så ikke hele veggens lengde.
Panelet blir tverrgående.

Det er betongvegg, så løsningen med å feste hver planke i veggen slo jeg fra meg ganske raskt.
Jeg tenkte å sette opp 3 stk. 45x45 lekter som jeg så skrur fast panelet i.

Jeg vet at panelet vil stikke ut litt, men tror det blir fint, det skal være bak sengen vår.
Tror dere 3 lekter er nok? CC 100cm altså.
Tips på annet virke enn 45x45 om man ikke vil at veggen skal gå ut like mye?

Andre tanker, er planen en dum idé?

28x70 funker bra ellers til ditt formål.

Med vennlig hilsen, fremax

3stk er mer enn nok.
Hvis det er risiko for å nå panelet under bevegelse, kan man bruke litt isolasjon bak, så reduseres hulheten og trommeeffekten. Den kan bli ganske irriterende.

Spik med dykkert, 1.6mm i noten, og evt. lim. Ikke glem å male på forhånd slik at tørresprekker ikke synes unødvendig mye.

Takk for svar, tror jeg har litt isolering igjen som jeg kan slenge opp. Like greit som du sier.
28x70 høres bra ut, gå for det.

Hadde tenkt å skru fast panelen, i hvert fall plankene nederst så man lett kan få dem bort.
Dette fordi vi kanskje vil bytte gulvet senere (burde man vel gjøre først, men nå blir det ikke så :P)

Vurderer også å legge et VP-rør på baksiden gjennom lektene.
Tips på en god måte å gjøre det gjennom en 28mm lekt? Den er jo ganske tynn.
Skal jeg bare lage en åpning der jeg kan legge VP? Altså ikke kjøre lekt fra gulv til tak, men la det være et lite hull i midten der VP kan ligge? For jeg vil komme ut med VP på en av sidene.

Sag ut en glipp i reglene, det spiller ingen rolle. Så lenge det er midt i en panelbit så :)

Velg listskrue om den finnes kort nok, da er det minst hode :)

• Liker
besttools
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.