Noen som vet om man kan male over silicon "Danalim 577" med utendørs akrylmaling?
Finner ingenting om det i deres produktinformasjon

Så vidt jeg vet finnes det ingen silikon som kan overmales.

Velg akrylfugemasse i stedet!

V
Jeg bruker mest polymerfugemasse nå for tiden. Synes det slår silikon, unntatt muligens på bad og lignende.

tommib
Nei. Silikon kan ikke overmales med noe annet enn silikonbasert maling. Det er en egenskap som skyldes molekylstrukturen hos selve stoffet.

Som sagt, velg en annen type fugemasse.

VillaAnna skrev:
Jeg bruker mest polymerfuge nå for tiden...
Et eksempel på en uorganisk polymer er silikonplast som består av polysiloksaner, der kjeden bygges opp av silisium- og oksygenatomer
Sitert fra https://sv.wikipedia.org/wiki/Polymer

Ok. Må dra og handle i morgen.
Trenger en fugemasse for å fylle ut ca 1-2mm bred fuge mellom 2 kledningsbord utendørs. Som kan males over. Finnes det noen som er slipbar? Typ som sparkel. Hva skal jeg kjøpe da.

Plastic Padding Elastic kanskje? Jeg gjenbrukte fasadelement for 26 år siden og sparklet igjen de gamle spikerhullene med det før ommaling, og det holder fortsatt.

Kurtivan skrev:
Plastic Padding Elastic kanskje? ...
Tenkte nettopp på det også :)
Lett å arbeide med, lett å slipe, herder raskt og kan males over med hva som helst.

Men til tross for navnet "Elastic" er det ganske uelastisk når det først har herdet.
Jeg brukte det mye før på mine båter.

Kurtivan skrev:
Plastic Padding Elastic kanskje? Jeg gjenbrukte fasadepanelbord for 26 år siden og sparklet igjen de gamle spikerhullene med det før oppmaling, og det holder fortsatt.
Kjøpte en boks og smurte på. Ble forbaska bra.

• Liker
Müssli
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.