Hei!
Som overskriften ovenfor, hvordan løser man best skjøten mellom en gipset vegg og et tak som er senket med gipsplater.
Hvordan får man til skjøten mellom veggen og taket?
Jeg vil ikke ha noen taklister, men det skal være glatt og sprekkfritt...
Tenkte å sette microlit i taket og på veggene, men skal man legge en fiberremse i sprekken mellom vegg og tak eller bare sparkle og la microliten løpe et stykke ned på veggen fra taket?
Mvh Kalle
Som overskriften ovenfor, hvordan løser man best skjøten mellom en gipset vegg og et tak som er senket med gipsplater.
Hvordan får man til skjøten mellom veggen og taket?
Jeg vil ikke ha noen taklister, men det skal være glatt og sprekkfritt...
Tenkte å sette microlit i taket og på veggene, men skal man legge en fiberremse i sprekken mellom vegg og tak eller bare sparkle og la microliten løpe et stykke ned på veggen fra taket?
Mvh Kalle
Om du har microlit på både vegger og tak er det jo bare sprekken imellom som kan sprekke (forutsatt godt forarbeid). En liten lett silikonfugemasse som er overmalbar bør være tilstrekkelig.
Moderator
· Stockholm
· 57 848 innlegg
Jeg er ganske overbevist om at den skjøten skal gjøres på samme måte som andre skjøter som helst ikke skal sprekke.
Dvs sparkle inn en papirrems i skjøten. Så mistenker jeg at microliten bør gå over skjøten noe. Latex funker for å skjule en glippe, men det gir ingen forsterkning.
Dvs sparkle inn en papirrems i skjøten. Så mistenker jeg at microliten bør gå over skjøten noe. Latex funker for å skjule en glippe, men det gir ingen forsterkning.
Klikk her for å svare