Hei, skal slenge opp osb og gips på veggene. Så at byggmax osb-plater jeg så på er 10mm tykke mens de fleste andre selgere nesten utelukkende har plater som er 11mm tykke. Spiller dette noen rolle?

Nei

De har samme pris på 12mm konstruksjonsfiner, som er et bedre produkt. Bruk den i stedet. OSB er et budsjettalternativ, men prisen på den har steget i år. Så det er ikke billigere.

D Daniel 109 skrev:
De har samme pris på 12mm konstruksjonsfiner, som er et bedre produkt. Bruk den i stedet. OSB er et budsjettalternativ, men prisen på den har gått opp i år. Så det er ikke billigere.
Takk så mye for det tipset. Om det er som du sier, så går jeg for det i stedet.

Hvordan står 12mm finer seg mot 15mm kryssfiner? Vurderer nemlig en vegg som jeg har tenkt å skru fast tyngre saker på.

D
Jeg planlegger å skru fast mitt kjøkken i 12mm konstruksjonsfiner

• Liker
Ankarstjärna
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Jeg planlegger å skru fast kjøkkenet mitt i 12mm konstruksjonsplyfa
Da kjører jeg på samme. Trenger plyfa som osb monteres med bevegelsesfuge?

D
Jeg har fulgt anvisningene for baderom (beveger seg vel like mye i andre rom) og kjører bevegelsesfuge

• Liker
Ankarstjärna og 1 annen
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Jeg har fulgt anvisningene for baderom (beveger seg vel like mye i andre rom) og bruker bevegelsesfuge
Altså nå føler jeg meg teit, men er plywood og plyfa det samme?

• Liker
quick
  • Laddar…
D
Jeg tror at i vanlig tale bruker vi plyfa for plywood og Konstruksjonsplywood.

• Liker
tergo og 1 annen
  • Laddar…
Det er vel omtrent like riktig som å si isopor om all celleplast...
Men alle vet hva man mener.

• Liker
Derbyboy
  • Laddar…
P
Hva faen er det snakk om? Så nå at en OSB 1200 bred koster 349:-?

Plywood er også et varemerke. Jeg tror at plyfa fra begynnelsen var slang for plywood.

OSB har gått opp som fy i pris hos de fleste, jeg var på torsdag og skulle kjøpe OSB hos byggmax, 249kr per plate, så hadde de kryssfiner for samme pris så jeg kjøpte de siste kryssfiner de hadde igjen og resten OSB, i dag når jeg nesten var ferdig manglet en OSB så jeg skulle kjøpe en til 349kr nå og 349kr på kryssfiner, de tykkere modellene var opp enda mer, butikksjefen på Byggmax sa at de sannsynligvis kommer til å gå opp enda mer jo mer deres innkjøpspriser stiger.

Plywood er et produkt, hvis navn kan hentes fra engelskens plied wood, eller på norsk kryssfiner.
Plyfa er et selskap som produserer plywood …
kanskje på tide å vende tilbake til emnet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.