1.918 lest ·
3 svar
2k lest
3 svar
OSB på del av vegg, ok med nivåforskjell for gips?
Hei
Holder på å fikse litt i garasjen og skal sette opp osb og gips i stedet for nåværende enkelgips.
Jeg hadde tenkt å gjøre det enkelt for meg selv og spare den siste biten av den eksisterende gipsen rundt en dør og bare legge gips utenpå så det blir dobbeltgips der. Nå når jeg snart skal dra og handle litt plater, innser jeg at osb er 11 mm tykk og gipsen er 12,5. Der osb møter gipsen i det nedre laget, vil det altså bli noen mm tykkelsesforskjell som må "håndteres" av det ytre gipslaget. Funker det, eller vil gipsen sprekke?
Holder på å fikse litt i garasjen og skal sette opp osb og gips i stedet for nåværende enkelgips.
Jeg hadde tenkt å gjøre det enkelt for meg selv og spare den siste biten av den eksisterende gipsen rundt en dør og bare legge gips utenpå så det blir dobbeltgips der. Nå når jeg snart skal dra og handle litt plater, innser jeg at osb er 11 mm tykk og gipsen er 12,5. Der osb møter gipsen i det nedre laget, vil det altså bli noen mm tykkelsesforskjell som må "håndteres" av det ytre gipslaget. Funker det, eller vil gipsen sprekke?
Du skriver at du vil gjøre det lett for deg. Er nok lettere å bytte alle plateneS Storren skrev:Hei
Holder på å fikse litt i garasjen og skal sette osb og gips i stedet for nåværende enkelgips.
Jeg hadde tenkt å gjøre det lett for meg og spare siste biten av eksisterende gips rundt en dør og bare slenge opp gips utenpå så det blir dobbelgips der. Nå når jeg snart skal dra og handle litt plater innser jeg at osb er 11 mm tykk og gipsen er 12,5. Der osb møter gipsen i nedre lagret vil det altså bli noen mm tykkelsesforskjell som må "håndteres" av det ytre gipslaget. Fungerer det eller vil gipsen sprekke?
Ja det funker. Tenk litt på hvor du setter skruene bare.
Klikk her for å svare