5.769 lest ·
23 svar
6k lest
23 svar
OSB i kjeller? Hvordan avslutte vegg
Det har jeg brukt i min kjeller og jeg er så jækla fornøyd!H halj skrev:
Fra å ha vært kalde vegger og rå følelse til varme vegger.
Helt uten risiko for at det dannes kondens i diverse luftspalter.
Eneste minuset er at det ikke går å gjøre noen innfestninger i materialet.
Mistenker at dine håndverkere er snekkere og hva vet de om teglstein og puss? De kan ikke annet enn tre, plast, gips og stendere.N Nyatag skrev:
Gjetter at det meste av fuktskader fantes i vinkel mellom gulv og vegg, og det er trolig markfukten som har forårsaket dette. Tenk på at man ikke kan drenere seg bort fra markfukten som finnes i bakken huset står på. Før eller senere blir det for fuktig og dessuten vanskelig å inspisere bak alle platene.
Hold deg til uorganiske materialer som du har tenkt. Puss og silikatmal og sov rolig er mitt råd.
Kikker litt smått på det nå - hvor landet det prismessig? Og gikk det bra å pusse / male etterpå?P Patrik Hazard skrev:
Takk - deres forslag var med stållekter og null kontakt med gulvet, men likevel - føles som om det kan gå galt og eneste pro er vel at det er lettere å skru opp ting senere og også at det er raskt å få opp systemet.G gaia skrev:Mistenker at dine håndverkere er snekkere og hva vet de om tegl og puss? De kan ikke annet enn tre, plast, gips og lekter.
Tipper at det meste av fuktskadene fantes i vinkel mellom gulv og vegg, og det er sannsynligvis grunnfukten som har forårsaket dette. Tenk på at man ikke kan drenere seg bort fra grunnfukten som finnes i grunnen huset står på. Før eller senere blir det for fuktig og dessuten vanskelig å inspisere bak alle platene.
Hold deg til uorganiske materialer som du har tenkt. Puss og silikatmal, og sov rolig er mitt råd.
Kommer ikke riktig ihåg hva det kostet for det var noen år siden. En ulempe var at man var nødt til å kjøpe helpall. Det finnes dog litt forskjellige tykkelser som gir forskjellige kvadratmeter per pall, så regner man litt og er litt fleksibel med tykkelse så går det å matche ganske bra likevel. Veldig lett å pusse! Man bruker samme Multipor mørtel å lime opp platene med som man pusser med. Jeg hadde aldri pusset i hele mitt liv og fikk et riktig bra resultat likevel. Så malte jeg med silikatmaling på det.N Nyatag skrev:
Klikk her for å svare