5.765 lest ·
21 svar
6k lest
21 svar
Orangeri
HeiS Spopas skrev:
Jeg isolerte ikke grunnen. Bare et bærelag 0-32mm. Hadde Leca 250x250x190 som sokkel, armerte med 12mm og deretter formet og støpte jeg opp 70mm på den og murte opp tre skift med Leca etterpå. Vet at det finnes sokkelblokker til leca men syntes det ble dyrt, så jeg gjorde det slik, skal jo bare stå noen hundre kilo på sokkelen. Håper at teorien min stemmer.
J Juhani Jarlinge skrev:Hei
Ny på forumet. Tenkt å bygge åttekantet orangeri i sommer 6m i diameter takhøyde 3,8. Jeg har gravd ut og forberedt i høst, så nå er det bare å vente til våren og sette i gang. Nå til mitt spørsmål, holder det med 45x70 som regelvirke til vegger og tak, eller trenger jeg å gå opp til 45x95, vil ikke at det skal se klumpete ut

i gang med byggingen igjen, håndblandet 64 sekker betong til platen. Skal bli marokkanskmønstret flis på senere
Ny på forumet. Tenkt bygge en otteformet orangeri i sommer 6m i diameter takhøyde 3,8. Jeg har gravd ut og forberedt i høst, så nå er det bare å vente til våren og sette i gang. Nå til mitt spørsmål - holder det med 45x70 som regelvirke til vegger og tak eller må jeg gå opp til 45x95, vil ikke at det skal se klumpete ut

Alle glassene på plass
Ny på forumet. Tenkt bygge optagon formet orangeri i sommer 6m i diameter tak høyde 3,8. Jeg har gravd ut og forberedt i høst, så nå er det bare å vente til våren og sette i gang. Nå til mitt spørsmål, holder det med 45x70 som regelverk til vegger og tak eller trenger jeg å gå opp til 45x95, vil ikke at det skal se klumpete ut

nå er det ikke mye igjen, bare sette i gang og dyrke
Du har fått uforskammet lite oppmerksomhet. Flott byggverk 👍😁
Klikk her for å svare