Riktig fint!

hvordan gjorde du med grunnen? jeg planlegger et drivhus som skal holde 10 grader vinterstid, så litt isolering i grunnen trengs for meg.

S Spopas skrev:
Virkelig fint!

Hvordan gjorde du med grunnen? Jeg planlegger et drivhus som skal holde 10 grader vinterstid, så litt isolasjon i grunnen trenger jeg.
Hei
Jeg isolerte ikke grunnen. Bare et bærelag 0-32mm. Hadde Leca 250x250x190 som sokkel, armerte med 12mm og deretter formet og støpte jeg opp 70mm på den og murte opp tre skift med Leca etterpå. Vet at det finnes sokkelblokker til leca men syntes det ble dyrt, så jeg gjorde det slik, skal jo bare stå noen hundre kilo på sokkelen. Håper at teorien min stemmer.

• Liker
Hydeisch
  • Laddar…
J Juhani Jarlinge skrev:
Hei
Ny på forumet. Tenkt å bygge åttekantet orangeri i sommer 6m i diameter takhøyde 3,8. Jeg har gravd ut og forberedt i høst, så nå er det bare å vente til våren og sette i gang. Nå til mitt spørsmål, holder det med 45x70 som regelvirke til vegger og tak, eller trenger jeg å gå opp til 45x95, vil ikke at det skal se klumpete ut
Oktagonformet betongfundament i et drivhus, omgitt av planter og arbeidsutstyr. En stige står ved veggen.
i gang med byggingen igjen, håndblandet 64 sekker betong til platen. Skal bli marokkanskmønstret flis på senere

• Liker
kashieda og 3 andre
  • Laddar…
J Juhani Jarlinge skrev:
Hei
Ny på forumet. Tenkt bygge en otteformet orangeri i sommer 6m i diameter takhøyde 3,8. Jeg har gravd ut og forberedt i høst, så nå er det bare å vente til våren og sette i gang. Nå til mitt spørsmål - holder det med 45x70 som regelvirke til vegger og tak eller må jeg gå opp til 45x95, vil ikke at det skal se klumpete ut
Et uterom med store vinduer som vender ut mot en innsjø. Det er stoler, en ovn og blomsterplanter inni, samt en vannkanne på gulvet. Et uterom med store vinduer som vender ut mot en innsjø. Det er stoler, en ovn og blomsterplanter inni, samt en vannkanne på gulvet. Et uterom med store vinduer som vender ut mot en innsjø. Det er stoler, en ovn og blomsterplanter inni, samt en vannkanne på gulvet. Rundt drivhus med grønne dører og vinduer, fylt med planter, verktøy og møbler, med utsikt over en innsjø og skog i bakgrunnen under en overskyet himmel.
Et uterom med store vinduer som vender ut mot en innsjø. Det er stoler, en ovn og blomsterplanter inni, samt en vannkanne på gulvet. Rundt drivhus med grønne dører og vinduer, fylt med planter, verktøy og møbler, med utsikt over en innsjø og skog i bakgrunnen under en overskyet himmel. Rundt drivhus med grønne dører og vinduer, fylt med planter, verktøy og møbler, med utsikt over en innsjø og skog i bakgrunnen under en overskyet himmel.

• Wow
  • Liker
Immobil og 3 andre
  • Laddar…
J Juhani Jarlinge skrev:
Hei
Ny på forumet. Tenkt bygge optagon formet orangeri i sommer 6m i diameter tak høyde 3,8. Jeg har gravd ut og forberedt i høst, så nå er det bare å vente til våren og sette i gang. Nå til mitt spørsmål, holder det med 45x70 som regelverk til vegger og tak eller trenger jeg å gå opp til 45x95, vil ikke at det skal se klumpete ut
Vakker flislagt gulv i et drivhus, med sekkar med plantjord, potter og vannkanne ved siden av. Klar til planting.
nå er det ikke mye igjen, bare sette i gang og dyrke

• Liker
  • Wow
  • Elsker
Fredrik504 og 11 andre
  • Laddar…
Du har fått uforskammet lite oppmerksomhet. Flott byggverk 👍😁

• Liker
Totte_S
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.