Hei
Ny på forumet. Tenkt å bygge ottekantet orangeri i sommer, 6m i diameter, takhøyde 3,8. Jeg har gravd ut og forberedt i høst, så nå er det bare å vente til våren og sette i gang. Nå til mitt spørsmål: er det nok med 45x70 som konstruksjonsvirke til vegger og tak, eller trenger jeg å gå opp til 45x95? Vil ikke at det skal se klumpete ut.

J Juhani Jarlinge skrev:
Hei
Ny på forumet. Tenkt å bygge oktagonformet orangeri i sommer 6m i diameter takhøyde 3,8. Jeg har gravd ut og forberedt i høst, så nå er det bare å vente til våren og sette i gang. Nå til mitt spørsmål, er det nok med 45x70 som regelverk til vegger og tak eller må jeg gå opp til 45x95, vil ikke at det skal se klumpete ut

Bestemt meg nå, det blir 45x95

• Liker
Nove
  • Laddar…
J Juhani Jarlinge skrev:
Bestemt meg nå, det blir 45x95
Klokt beslut. (y)

J Juhani Jarlinge skrev:
Hei
Ny på forumet. Tenkt å bygge åttekantet orangeri i sommer 6m i diameter takhøyde 3,8. Jeg har gravd ut og forberedt i høst, så nå er det bare å vente til våren og sette i gang. Nå til mitt spørsmål, er det nok med 45x70 som regelverk til vegger og tak eller må jeg gå opp til 45x95, vil ikke at det skal se klumpete ut
Rundt fundament med trestolper til bygging ved innsjø, med verktøy og stiger synlig.

• Liker
  • Wow
Silver Flowers og 9 andre
  • Laddar…
J Juhani Jarlinge skrev:
Hei
Ny på forumet. Tenkt bygge optagon formet orangeri i sommer 6m i diameter tak høyde 3,8. Jeg har gravd ut og forberedt i høst, så nå er det bare å vente til våren og sette i gang. Nå til mitt spørsmål, er 45x70 nok som regelvirke til vegger og tak eller trenger jeg å gå opp til 45x95, vil ikke at det skal se klumpete ut

• Liker
sinclairhacker
  • Laddar…
J Juhani Jarlinge skrev:
Hei
Ny på forumet. Tenkt å bygge oktagonformet orangeri i sommer 6m i diameter, takhøyde 3,8. Jeg har gravd ut og forberedt i høst, så nå er det bare å vente til våren og sette i gang. Nå til mitt spørsmål: er det nok med 45x70 som regelvirke til vegger og tak eller trenger jeg å gå opp til 45x95, vil ikke at det skal se klumpete ut
Uferdig lysthus i tre ved vannet, omgitt av grønn vegetasjon og busker med røde bær, under blå himmel. Uferdig lysthus i tre ved vannet, omgitt av grønn vegetasjon og busker med røde bær, under blå himmel.

• Liker
Grymlan og 2 andre
  • Laddar…
Vakkert og herlig beliggenhet, var det vanskelig å få gjennom byggetillatelsen?

A ati skrev:
Vakkert og herlig beliggenhet, var det vanskelig å få gjennom byggetillatelsen?
Nei, det sto en bygning på stedet som var i dårlig stand som jeg tok ned i fjor

• Liker
ati
  • Laddar…
J Juhani Jarlinge skrev:
[bilde] [bilde]
Halvferdig lysthus ved en innsjø med materialer, trillebår og verktøy i forgrunnen, omgitt av natur. Rammeverk av et åpent rom under konstruksjon, med steinfliser på gulvet, en trappestige og en trillebår, sett med utsikt mot en innsjø.

• Liker
Silver Flowers og 4 andre
  • Laddar…
J Juhani Jarlinge skrev:
Hei
Ny på forumet. Tenkt bygge optagon formet orangeri i sommer 6m i diameter tak høyde 3,8. Jeg har gravd ut og forberedt i høst, så nå er det bare å vente til våren og sette i gang. Nå til mitt spørsmål er det nok med 45x70 som regelverk til vegger og tak eller trenger jeg å gå opp til 45x95, vil ikke at det skal se klumpete ut
Åpen paviljong med metalltak under konstruksjon ved innsjø, omgitt av verktøy og bygningsmaterialer, omgitt av skog i bakgrunnen.

• Liker
Hydeisch og 2 andre
  • Laddar…
J Juhani Jarlinge skrev:
[bilde]
Snart vår og da skal glassene og dører på plass

• Liker
Hydeisch og 3 andre
  • Laddar…
Stilig!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.