Hei
Ny på forumet. Tenkt å bygge ottekantet orangeri i sommer, 6m i diameter, takhøyde 3,8. Jeg har gravd ut og forberedt i høst, så nå er det bare å vente til våren og sette i gang. Nå til mitt spørsmål: er det nok med 45x70 som konstruksjonsvirke til vegger og tak, eller trenger jeg å gå opp til 45x95? Vil ikke at det skal se klumpete ut.
Ny på forumet. Tenkt å bygge ottekantet orangeri i sommer, 6m i diameter, takhøyde 3,8. Jeg har gravd ut og forberedt i høst, så nå er det bare å vente til våren og sette i gang. Nå til mitt spørsmål: er det nok med 45x70 som konstruksjonsvirke til vegger og tak, eller trenger jeg å gå opp til 45x95? Vil ikke at det skal se klumpete ut.
J Juhani Jarlinge skrev:Hei
Ny på forumet. Tenkt å bygge oktagonformet orangeri i sommer 6m i diameter takhøyde 3,8. Jeg har gravd ut og forberedt i høst, så nå er det bare å vente til våren og sette i gang. Nå til mitt spørsmål, er det nok med 45x70 som regelverk til vegger og tak eller må jeg gå opp til 45x95, vil ikke at det skal se klumpete ut
Bestemt meg nå, det blir 45x95
Ny på forumet. Tenkt å bygge åttekantet orangeri i sommer 6m i diameter takhøyde 3,8. Jeg har gravd ut og forberedt i høst, så nå er det bare å vente til våren og sette i gang. Nå til mitt spørsmål, er det nok med 45x70 som regelverk til vegger og tak eller må jeg gå opp til 45x95, vil ikke at det skal se klumpete ut

Ny på forumet. Tenkt bygge optagon formet orangeri i sommer 6m i diameter tak høyde 3,8. Jeg har gravd ut og forberedt i høst, så nå er det bare å vente til våren og sette i gang. Nå til mitt spørsmål, er 45x70 nok som regelvirke til vegger og tak eller trenger jeg å gå opp til 45x95, vil ikke at det skal se klumpete ut
Ny på forumet. Tenkt å bygge oktagonformet orangeri i sommer 6m i diameter, takhøyde 3,8. Jeg har gravd ut og forberedt i høst, så nå er det bare å vente til våren og sette i gang. Nå til mitt spørsmål: er det nok med 45x70 som regelvirke til vegger og tak eller trenger jeg å gå opp til 45x95, vil ikke at det skal se klumpete ut

Ny på forumet. Tenkt bygge optagon formet orangeri i sommer 6m i diameter tak høyde 3,8. Jeg har gravd ut og forberedt i høst, så nå er det bare å vente til våren og sette i gang. Nå til mitt spørsmål er det nok med 45x70 som regelverk til vegger og tak eller trenger jeg å gå opp til 45x95, vil ikke at det skal se klumpete ut