Vi har bygget terrasse på to nivåer og tenkte først at vi skulle ha festepunkter for solseil på det øvre nivået. Så innså vi at det hadde vært enda bedre på det nedre, men da vi ikke satte høye stolper i hjørnet som mulig festepunkt, vurderer vi nå hvordan vi best kan gjøre det.
Bildet viser terrassen og ringene hvor festepunktene bør være. Tenker at seilet bør skrå ned mot hjørnet av terrassen. De andre tre festepunktene er omtrent 250 cm over terrassen og rekkverket er ca. 110 cm høyt, så tenker at festepunktet bør sitte ca. 100 cm over rekkverket.
Hva tror dere blir den beste løsningen som tåler belastningen fra et 4 x 3 m solseil og (så lite som mulig) skjemmer terrassen? Har vurdert å skru fast en 70x70-stolpe utenpå den eksisterende (som er 95x95), alternativt bruke en slags metallrør.
Jeg skulle bytte ut den eksisterende til en høyere stolpe. Skrueøyne direkte i stolpen holder. Det som vil gå i stykker først er stoffet, så gjør det lett å henge av ved vindfullt vær.
Jeg ville bytte ut den eksisterende til en høyere stolpe. Skrueøyne direkte i stolpen holder. Det som kommer til å gå i stykker først er stoffet, så gjør det lett å hekte av ved vindfullt vær.
Akkurat den stolpen sitter ganske godt fast, så jeg vil helst slippe å prøve å bytte ut den.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.