Et sannsynligvis litt uvanlig og definitivt vanskelig å kategorisere spørsmål. :D

Jeg vil heve dusjkabinettet mitt noen centimeter, si ca 5 cm. Jeg ser for meg noen form for klosser som man enkelt kan plassere under kabinettets 5 justerbare føtter. Spørsmålet er "bare" hvilket materiale og hvilken form. Noe å vurdere er at da 3 av føttene av naturlige grunner sitter i forkanten av kabinettet, vil disse klossene være synlige, derfor trenger man involvere et visst mål av estetikk. Ellers kunne jeg ha saget til et par finérplater og plastet sammen disse, men det ville blitt stygt. :rolleyes:
Jeg tenker på å finne eller lage en eller annen kjegleformet konstruksjon, kanskje 7-10 cm bred i bunnen og 4-6 i toppen, gjerne med en avrundet skål på toppen, da føttene er avrundet på undersiden. Jeg har vurdert om det ville gått an å sage til og lime sammen skjærebrett i plast og deretter forme disse med beltesliper eller lignende, men det føles allerede smått. :D
Så, noen som har noen tips til en enklere løsning? Av naturlige grunner må materialet være fuktbestandig. :rolleyes:

Takk på forhånd og god helg!
ToRy

Chaly
Om de justerbare føttene er gjengede i kabinens bunnplate så kanskje det ville funke med en bit gjengestang og skjøtemutter for å forlenge de eksisterende bena? Burde gå å finne en skjøtemutter med hyggelig utseende som er ca 5 cm lang?

Gjenget stang brukt for justerbare møbelben, sølvfarget metall.

+

Skarvmutter i metall, sylindrisk form, ca 5 cm lang.

Det der var ingen dum idé! Spørsmålet er om det blir stødig nok da...? Lurer på dimensjonen på de eksisterende beina, kan det ha vært M8 tro...får sjekke i helgen. Takk for tipset! :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.