Jeg har en større tv som veier ca. 50 kg skal monteres på veggen. Det er en gipsvegg med trestendere.
Min tanke er å sette noen typer skinner bak tv-en som skrus fast i stenderne, og veggfestet skrus fast i skinnen. Jeg er dog usikker på materiale da jeg vil ha det så tynt som mulig men samtidig tilstrekkelig holdbart.
Noen tips?
Min tanke er å sette noen typer skinner bak tv-en som skrus fast i stenderne, og veggfestet skrus fast i skinnen. Jeg er dog usikker på materiale da jeg vil ha det så tynt som mulig men samtidig tilstrekkelig holdbart.
Noen tips?
Allvitende
· Västra götaland
· 10 929 innlegg
Er det ikke noe svingsbart feste så holder det nok utmerket med et par-fire Molly...
50 kilo bør være stor TV, altså plass for et bredt feste, så det burde ikke være umulig å finne to spikerslag... Gjør du det er du i mål!
50 kilo bør være stor TV, altså plass for et bredt feste, så det burde ikke være umulig å finne to spikerslag... Gjør du det er du i mål!
Ja den er på 85 tommerDan_Johansson skrev:
Produsentens eget feste som jeg helst vil bruke er to separate fester i hver sin del av tv-en, hvor jeg bare kan treffe en stender for den ene delen.
Tredjepartsfester er heller et langt feste. Dessverre sitter det to stendere relativt tett på den ene siden av tv-en og neste stender sitter utenfor tv-ens ramme.
Allvitende
· Västra götaland
· 10 929 innlegg
Har du et bilde av festet?
Skaff en plywoodplate f.eks. 12 mm og sag den så bred du trenger og ca 50 cm høy. Sett vognbolter fra baksiden og skru fast festene med mutter. Fest platen i bjelkene med 3 franske skruer i hver bjelke. Kommer lett til å tåle 50 kg.R Riverground skrev:Ja den er på 85 tommer
Produsentens eget feste som jeg helst vil bruke er to separate fester i hver sin del av tv, der jeg bare kan treffe en bjelke for den ene delen.
Tredjepartsfester er snarere et langt feste. Dessverre sitter det to bjelker relativt tett på den ene siden av tv, og neste bjelke sitter utenfor tv-ens ramme.
Allvitende
· Västra götaland
· 10 929 innlegg
Amen.D Dr Jumping Jack skrev:
Foruten franskskruer, de er jo en styggelse...
Her er et bilde.Dan_Johansson skrev:
Ja kanskje en plywood som sitter i to bjelker og deretter med molly i gipsveggen. Festene deretter i plywood.
https://www.samsung.com/uk/tv-accessories/no-gap-wall-mount-wmn-r30e-wmn-r30ea-xc/
Har du ikke stående reglar? Da burde du lett kunne få fire innfestinger i treleken som i et rektangel. Bruker du litt grovere skrue type 6mm 75mm lange så slipper den aldri. Så kan du feste TV-en i platen. Men jeg hadde gått for 15mm kryssfiner.
Jeg har to stendere med kanskje 40cm imellom på høyresiden, så er det 120 cm til neste som da er utenfor TV-en.J Johan456 skrev:
Så det jeg kan gjøre er å sette en kryssfinerplate der den ene siden og midten sitter fast i stendere, og venstre siden festes med molly.
Det burde likevel bli en sterkere innfesting.
Klikk her for å svare