Har et lite bekymmer som jeg, av en eller annen grunn, ikke har tenkt på tidligere. Det er i alle fall slik at vi gjorde i stand stuen for en stund siden og hengte opp tapeter. På en vegg sitter det to åpninger (tror den ene er for ventilasjon, og den andre for en kakkelovn som dessverre er borte for lenge siden). De er ca 30x35 og 25x35 cm. Åpningene hadde forrige eierne forsøkt å tapetsere over med moderat vellykket resultat. Denne gangen lot vi være å tapetsere over disse. Det rasjonelle hadde vel vært å mure inn ventilasjonsgitter eller noe, men hadde ikke riktig tid og ork til dette. Tenkte i stedet å henge kløverplåt med en ramme rundt.

Sagt og gjort. Lagde et par rammer med fals der kløverplåten er montert, altså som to bilder. Veier rundt 500 gram hver. Nå til mitt hodebry: Hvordan i all verden henger jeg opp disse? Underlaget er porøst på sidene av åpningene (og også over mot taklisten), så tror ikke det går å sette skruer. Ved den ene åpningen er det liksom mest noen lag gammel tapet. Vil gjerne ikke bruke festelim da jeg vil kunne ta bort platene.

Dere pleier jo å være lure her inne.. 🙂

Ser vel typ slik ut (rosa er porøst bruk armert av noen lag gammel tapet):

To åpninger i en vegg med blå rammer og sort innhold, med rosa, porøst materiale rundt, under en taklist.

BirgitS
BirgitS BirgitS skrev:
Gjelder det en plankevegg type en kloasongvegg?
[lenke]
I så fall er det beste å skru i planken.

Eller er det murede vegger (murstock)?
Akkurat her er det murt og pusset. Men porøst som sagt..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.