Hei. Skal henge opp en 46" på dreibart veggfeste. TV-en veier 24 kg og selve festet 5 kg. Det er dimensjonert for 50 kg, så det er ikke noe problem. Problemet er veggen. Det er Lecablokk, med stendere og gipsplater. Hadde selvfølgelig tenkt å feste i stenderne, men ettersom festet bare har maksimalt 44 cm mellom skruehullene, kan jeg bare feste i maksimalt én stender (og da kommer den heller ikke i midten).

Problemet er også at avstanden fra gipsplaten inn til lecablokken er ca 6 cm (inkludert enkel gipsplate). Mollyplugg høres ikke ut som noe alternativ hvis man ikke vil våkne opp en natt, når TV-en har rast og store fete hull gaper fra gipsveggen.

Ettersom det er dreibart, kommer jeg ut ca 50 cm, noe som jo innebærer en ekstra vekt å tenke på.

Hva hadde dere gjort? Skal jeg prøve å finne noen ekstra lange plugger å bruke i lecaen, eller finnes det en annen smart løsning?

• Liker
netwolf
  • Laddar…
Ved mellomrom bruker man et distanserør og borer et større hull som røret går inn i i gipsplaten. Finnes tykkveggede rør på en meter å få kjøpt i byggevarehandelen som man sager til selv. Men, har du en regel rundt midten av festet, bor 2 nye hull i det og trekk inn noen fete skruer, setter du deretter 4 Molly i de vanlige festhullene er du 100% sikker.

• Liker
netwolf og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.