Jeg har en 90 cm bred trapp til overetasjen og har tenkt å bygge et oppbevaringsrom i taket over, ca. 40 cm høyt. Dette har jeg tenkt å utføre som en sponplatelagring som skal hvile oppå bjelker som jeg setter mellom veggene, undersiden kles deretter med gips.

Den ene veggen er en gipsvegg med trebjelker, og den andre er en betongvegg. I gipsveggen blir det enkelt å feste bjelkene mine, men hvordan gjør jeg det i betongveggen?

Jeg har tenkt å sette en langsgående bjelke på den og deretter feste de tversgående bjelkene i den, men hva fester jeg bjelken i betongveggen med? Spikplugg, ekspander eller noe annet? Eller er hele konstruksjonsideen dum?
 
Satse på å skru og bruk betongplugg.

betongskruvprod.gif

:D
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.