Jeg har en gammel skorstein fra 50-tallet som ikke har blitt brukt til annet enn ventilasjon siden en gang på åttitallet.
Etter å ha snakket med feieren om fyring i de åpne peisene mente han at det var greit, men at skorsteinen trengte å mures om over tak.
Skorsteinen har åtte piper og jeg har telt antall murstein til ca. 280 stykker. Jeg har hatt et par murere
fra annonsene i GP her for å se, og de vil ha ca. 28 000 kroner for dette. Er det en rimelig pris? Synes det høres veldig dyrt ut!
Etter å ha snakket med feieren om fyring i de åpne peisene mente han at det var greit, men at skorsteinen trengte å mures om over tak.
Skorsteinen har åtte piper og jeg har telt antall murstein til ca. 280 stykker. Jeg har hatt et par murere
fra annonsene i GP her for å se, og de vil ha ca. 28 000 kroner for dette. Er det en rimelig pris? Synes det høres veldig dyrt ut!
Vi har fått en pris på 9000,- for å mure opp en skorstein. (Bare over mønet)
Skorsteinen har fire kanaler og mureren kommer til å bruke de gamle teglsteinene.
Han må komplettere med noen "hullstein" på kronen siden de fester bedre enn de eksisterende "hele" teglsteinene.
Skorsteinen har fire kanaler og mureren kommer til å bruke de gamle teglsteinene.
Han må komplettere med noen "hullstein" på kronen siden de fester bedre enn de eksisterende "hele" teglsteinene.
For hullete frostbestandig tegl bør du betale maks 10 kr per stk, altså rett under 3000:- i ditt tilfelle. Legg deretter til ca. 600 kg B-mørtel for 1000:-. Summa summarum for materialet er altså ca. 4000:-. Legg til for stillas kanskje og litt annet ytterligere 2000:-. Da gjenstår det 22 000 kr i tilbudet. Hvis mureren jobber for 500:-/time inkl. mva så skulle han trenge 44 timer, altså litt over en ukes arbeid. Høres tvilsomt ut, synes jeg.
Klikk her for å svare