Jeg holder på å sette opp gipsplater på en vegg. Øverst til høyre på denne veggen sitter det en stikkontakt. Det er ingenting jeg kommer til å bruke. Kan jeg sette gipsplate over, eller bryter jeg mot noen el-regel da? Grunnen til at jeg helst vil unngå å sette dit en rund plastplate som dekker hullet er at jeg skal sette opp en fototapet på hele veggen, og jeg er redd for at plastplaten vil forstyrre utseendet. Hvis jeg må, så gjør jeg selvsagt det.

Gipsskivevegg med synlig stikkontakt uten deksel øverst til høyre.

Den koblingsboksen får du ikke dekke.

• Liker
sy97jgu og 1 annen
  • Laddar…
Vi har satt tapet på dekkplaten på bokser, vet ikke om det er godkjent.

Beste svar

Deksel som du tapetserer med mønstertilpasning. Det er helt selvsagt at du ikke setter gipsplate foran en slik boks. Den må man kunne komme til. Overvei ikke engang noe annet.

• Liker
LelaineAkashi og 2 andre
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Deksel som du tapetserer med mønstertilpasning. Det er helt selvsagt at du ikke setter gipsplate foran en slik boks. Den må man kunne komme til. Ikke vurder noe annet engang.
Ok svarene virker veldig tydelige :-) Jeg kommer til å sette et deksel. Takk alle for hjelpen.

• Liker
LelaineAkashi og 1 annen
  • Laddar…
E Elnovis skrev:
Jeg holder på å sette opp gipsplater på en vegg. Øverst til høyre på denne veggen sitter det en stikkontakt. Det er ingenting jeg kommer til å bruke. Kan jeg sette gipsplate over eller bryter jeg mot noen el-regel da? Grunnen til at jeg helst vil slippe å sette en rund plastskive som dekker hullet er at jeg skal sette opp en fototapet på hele veggen og jeg er redd at plastskiven forstyrrer utseendet. Om jeg må, så gjør jeg selvfølgelig det.

[bilde]
Sett opp tapeten uten å skjære hull i tapeten for boksen.

J
Eller sett opp en fototapet med bare masse doslock på, hvorav ett ekte:cool:

• Liker
  • Haha
Robin Lindberg og 5 andre
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.