Y
Har en liten hytte med hageredskaper, vurderer litt å lage badstue i den ene enden. Eller snekkerverksted av hele, eller garasje. Kort sagt, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med den i fremtiden men trenger å bytte panel nå.

Vurderer å rive bort den gamle, kottla, heft opp vindsperre, så ny panel... Da kunne jeg sette inn isolasjon innenfra hvis jeg ønsker det senere. Men tenkte å dobbeltsjekke med dere så ideen ikke er helt gal.

Vis vedlegget 173825
Vis vedlegget 173826

Sist redigert:
Rettstavningsprogrammet påpeker... kortla.

Vindtett eller asfaboard høres ut som en god idé.

• Liker
nisse64.is
  • Laddar…
S
drit i staving. bare budskapet går fram.
hvordan ser det ut i nedre kanten av veggen? på innsiden

Rett meg gjerne om jeg tar feil, men ikke glem luftspalten mellom panel og vindsperre.

S
Chrissofsweden skrev:
Rett meg gjerne om jeg tar feil, men ikke glem luftspalten mellom panel og vindpapp.
finns ju dom här som säger att det inte behövs

Jeg ville bli veldig glad om det stemmer :)

Hvor nøye man vil være kommer vel litt an på formålet med huset. Det er vel få som bygger lekestuene sine like avanserte som sine hus - og så videre.

Bygde et lite hønsehus i sommer, langt fra kunstens alle regler. Råspont som panel, diffusjonsåpen vindsperre, reisverk, isolasjon, diffusjonsåpen vindsperre, råspont som innervegg. Ingen oppvarming og uisolerte plankdører/luker. Enn så lenge råtner det ikke bort, men det blir vel kanskje ikke hundre år heller kan jeg tenke meg. Malt med oljefarge innvendig og utvendig.

Y
Anna_H skrev:
Rettstavningsprogrammet påpeker... kortla.
Men når jeg googler så retter den ikke, men tilbyr meg både bilder og youtubefilmer om kottla, eller finnes begge ordene bare at kottla er innvendige vegger og kortla er yttervegger?
https://www.youtube.com/watch?v=FzT0DhVU6MY

SBH skrev:
drit i staving. bare budskapet går frem.
hvordan ser det ut i nedre kant av veggen? på innsiden
en "stokk" oppå en lav mur

Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.