Etter støping av en betongkai som delvis ligger i tilknytning til vann (Stockholms skjærgård) har det på flere steder blitt sprekker, se bilde, bortsett fra at det ikke ser bra ut, så er spørsmålet om vi bør bekymre oss for eksempel frostsprengning… vi har ikke sluttbetalt entreprenøren og nå vil de legge på Betasil. Hva tror dere, skal man godkjenne jobben. Tilsvarende sprekkdannelser finnes på 5 steder.
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 8 592 innlegg
Leser man på om Betsil så er det vel nettopp det produktet er til for.P PRonnmark skrev:Etter støping av en betongkai som delvis ligger i tilknytning til vann (Stockholms skjærgård) så har det på flere steder blitt sprekker, se bilde, foruten at det ikke ser bra ut så er spørsmålet om vi bør bekymre oss for eksempel frostspregning… vi har ikke sluttbetalt entreprenøren og nå vil de legge på Betasil. Hva tror dere skal man godkjenne jobben. Lignende sprekkdannelser finnes på 5 steder.
Den skal tydeligvis trenge inn 2 cm i betongen og krystallisere der.
Jeg har dog ingen anelse om hvor bestandig det er f.eks. utendørs, i kvasst klima osv...
https://betsil.se/
Du kan ikke få tak i en ekspert som kan besiktige/ inspisere arbeidet?
N
neo11
Huseier
· Stockholm/Bromma
· 2 465 innlegg
neo11
Huseier
- Stockholm/Bromma
- 2.465 innlegg
Var betongen bra armert i formen?
Jeg ville vært litt bekymret for fremtiden, ta dit en takstmann.
Tror dog det bare har tørket for fort i varmen.
Ettervannet dere dem og la på plast på betongen etter støping?
Jeg ville vært litt bekymret for fremtiden, ta dit en takstmann.
Tror dog det bare har tørket for fort i varmen.
Ettervannet dere dem og la på plast på betongen etter støping?
Sist redigert:
SKB som betongen heter pleier å frarådes fra å støpes i slike konstruksjoner da den har en større tendens til å sprekke. De sprekkene er for brede til å etterlates ubehandlet da vann vil trenge ned og armeringen begynner å ruste samt at frostskader kan skje.P PRonnmark skrev:
Takk for informasjonen, de sier at de skal legge på Betsil som skal tette sprekkene, vet ikke om det er nok..Matti_75 skrev:
Vet ikke hva som skal gjøres, betong glør man jo ikke direkte om bare, eller så får de støpe på et lag til.
Klikk her for å svare
