Jeg bor i gammel leilighet, der man har pigget bort de gamle balkongene og støpt dem om. Min balkong befinner seg i en vinkel av bygningen, så balkongens plate har feste i 2,5 vegger. For at vann ikke skal renne ned på fasaden under har man støpt en kant/vinkel for å styre vannet. MEN, vinkelen jeg har markert med rød sirkel fanger opp vannet i stedet, der dannes en liten dam.

Jeg har målt fallet fra midten av balkongen ut mot rekkverket, og fallet er kraftig, men akkurat ved denne vinkelen kan fallet ikke være tilstrekkelig. Tanken var god, men i praksis fungerer det ikke. Jeg har informert styret om dette, og byggefirmaet har vært her og sett - men det virker som ingen bryr seg særlig mye. Jeg kan være enig i at det ikke er noe egentlig stort problem, men vann skal aldri samle seg på denne måten - det føles klønete når man har renovert for x millioner.

Jeg tror det er lett å utbedre, forme om avrenningskanten så den får en mer rett linje i stedet for en "L". Hva sier ekspertpanelet? Noen som har BBR eller en annen passende bok å se i?

Diagram som viser balkongen i vinkel, med blå kant og rød sirkel som markerer problemområdet hvor vann samler seg.

Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.