68.332 lest ·
259 svar
68k lest
259 svar
Nylagt gulv svikter på 3 plan og i alle rom
Jeg tror mulighetene er veldig gode da det er kostnaden for å utbedre feilen.M Mortsken skrev:
Gulvet er jo beviselig defekt og kostnaden for å bytte det ut er 2000 kr/m2 inkl tapetsering, maling, elektriker samt alt materiale
Skulle ville påstå at byggmax kommer veldig billig unna samt at de slapp å lete etter håndverkere, planlegge og jage dem samme.
Et selskap som tjener 400.000 millioner i fortjeneste på siste linje påvirkes heller ikke nevneverdig av en slik kostnad da ARN også tar slikt i betraktning.
Dessverre gjør de vel 400.000mil i overskudd for at de ikke tar et slikt ansvar... og ARN er vel veiledende, ikke beslutningstakende? Dvs hva ARN sier kan selskapene i stor grad ignorere (til det kommer opp i media, da er de gode til å reagere...) ?P Peter Petterson skrev:Jeg tror mulighetene er veldig gode da det er kostnaden for å utbedre feilen.
Gulvet er jo beviselig defekt og kostnaden for å bytte det ut er 2000 kr/m2 inkl. tapetsering, maling, elektriker samt alt materiale
Skulle vilje påstå at byggmax kommer veldig billig unna samt at de slapp å lete etter håndverkere, planlegge og jage de samme.
Et selskap som gjør 400.000 millioner i overskudd på bunnlinja påvirkes heller ikke nevneverdig av en slik kostnad da ARN også tar slikt i betraktning.
Håper du får alt tilbake og du har helt rett, 500.000 for gulv i et helt hus, komplett, er en knallpris. Hadde Byggmax selv vært nødt til å anskaffe og levere det hadde det blitt tre ganger så dyrt. Sammenlign bare når du reparerer bilen selv eller om forsikringsselskapet gjør det om noe har skjedd...
Ja, du skal dra dette til ARN. Da må Byggmax svare på din klage. Jeg tror og håper at Byggmax tilhører de bedrifter som følger ARNs beslutninger. Jeg tror å ha forstått at IKEA ikke gjerne vil at saker går til ARN uten de foretrekker å "settle"/forlike saken før beslutning og da blir det minimalt med info offentlig.P Peter Petterson skrev:Tenkte jeg skulle oppdatere tråden,
Siste svaret jeg fikk fra byggmax var den 24 Okt som bestod av et hallo yxskaft svar der de ba om mer info til tross for at svaret på alle deres spørsmål samt bilder/besiktelsesuttalelse var vedlagt.
Svarte den 24 okt på spørsmålene igjen og siden da er det radiotystnad fra byggmax side.
Jeg har kjøpt inn nytt gulv denne gang Khars 15 MM eikeparkett, Og alle problemer med svikt samt knirk er borte på alle 3 plan, Alle gulv har blitt i Fredags ferdig lagt og nå har bare maleren 250m2 igjen å tapetsere/male + lister og foring.
Som det er nå ligger jeg ute i runda slenger 500K og begynner å fundere på om det er på tide å kontakte ARN og la dem få ta over saken.
Vi kommer forhåpentligvis kunne begynne flytte inn i huset vi renoverte siden 3 April om 2 uker som skal bli utrolig deilig da vår første tanke til innflytting var 31 Juni som så ble flyttet flere ganger. Nå sist var alt klart for innflytting 15 Sep så 2.5 måneder forsinket igjen pga gulvene.
Jeg håper at Byggmax har en lignende intern policy og at de også bykser opp seg og svarer på dine e-poster innen 1-2 døgn før du har rukket å sende inn til ARN.
Hei,ClasseClas skrev:
Ja, du skal dra dette til ARN. Da må Byggmax svare på din klage. Jeg tror og håper at Byggmax tilhører de selskapene som følger ARNs beslutninger. Jeg tror å ha forstått at IKEA ikke gjerne vil at saker går til ARN uten at de foretrekker å "settle"/forlike saken før beslutning og da blir det minimalt med info offentlig.
Jeg håper at Byggmax har en lignende intern policy og at de også tar seg sammen og svarer på dine e-poster innen 1-2 dager før du rekker å sende inn til ARN.
Ja, Byggmax skriver jo på sin hjemmeside at de følger ARN beslutningene når man leser kjøpeavtalen, så man får vel håpe det stemmer.
Kontakt med kommunens forbrukerveileder ble tatt i dag, og jeg fikk til et møte med henne allerede i morgen. Hun skulle kontakte Byggmax og også hjelpe meg opprette en anmeldelse hos ARN, så saken i alle fall er påbegynt der, da også ARN har lang behandlingstid.
Det er ganske utrolig at et så stort selskap som Byggmax har så elendig kundeservice. Jeg sjekket for moro skyld på Trustpilot.se, og det er nærmest komisk, men mest skremmende, hvordan de oppfører seg mot kunder generelt.
De selger mange drittprodukter som folk har høye forventninger til. Legg til at mange av produktene krever stor kunnskap og ferdighet for å håndtere korrekt og folks uvillighet til å se sine egne mangler så blir det en toksisk miks for selskap som Byggmax.P Peter Petterson skrev:Hei,
Ja Byggmax skriver jo på sin hjemmeside at de følger ARN beslutning når man leser kjøpeavtalen så man får vel håpe det stemmer.
Kontakt med kommunens forbrukerveileder er tatt i dag, Og jeg fikk til et møte med henne allerede i morgen. Hun skulle kontakte Byggmax og også hjelpe meg å opprette en melding hos ARN så saken i alle fall er påbegynt der da også ARN har lang behandlingstid.
Er ganske utrolig at et så stort selskap som Byggmax har så himla dårlig kundeservice, Sjekket for moro skyld på Trustpilot.se og det er nærmest komisk men mest skremmende hvor dårlig de oppfører seg mot kunder generelt.
Men i ditt tilfelle ser det ut som du har gjort alt riktig.
Kanskje, det avhenger av avtalen med gulvprodusenten. Men ettersom den samme feilen ser ut til å finnes på like gulv i andre butikker, vil jeg tro det.useless skrev:
|
Mitt endelige svar til byggmax kommer her!! Nå er jeg litt passe lei!
Hei.
Takk for svar, saken må sendes videre til ARN da dere ikke ser ut til å kunne lese det som står skrevet.
Hva deres leverandør sier bryr meg ikke i det hele tatt da jeg reklamerer mot BYGG MAX som har solgt gulvet til meg. Bygg max opererer i Sverige og må derfor også følge Konsumentköplagen i Sverige som er bindende. Kontakt med forbrukerveileder er tatt.
Vi har en uavhengig besiktningsmann som har dømt gulvene som problemet i situasjonen.
Vi har lagt inn et nytt gulv og har ikke en eneste av de problemene som gulvet levert av dere hadde.
Vi har 4 forskjellige batcher gulv av denne typen som er kjøpt inn som viser samme feil, Bordene er konvekse direkte fra pakkene på kortsiden, noe som ikke er godkjent. Pakkene har blitt åpnet opp foran øynene på både besiktningsmannen samt 2 av deres butikksjefer i 2 forskjellige butikker som også har skrevet under på dette og konstatert det samme.
Vi har 8 forskjellige gulv lagt ut som visning i 2 av deres butikker fra ytterligere 2 andre batcher hvor kun det gulvet som jeg har kjøpt har reist seg og er det eneste som har konvekse bord og stygge skjøter.
Vi har en uavhengig besiktningsmann som sier at denne defekten ikke kunne oppdages ved visuell inspeksjon eller under legging, samt er ikke noe som entreprenøren skal belastes for. Samme uavhengige besiktningsmann konstaterer at denne defekten fører til oppheving, svikt og stygge skjøter.
Gulvene har ikke blitt brukt 2 måneder etter de ble lagt. De ble dekket direkte etter legging for å beskyttes. Ved avdekking ble problemene oppdaget og reklameres umiddelbart.
Vi har en entreprenør som har utbedret alle sine merknader som fantes i 3 av 18 rom og fått sine merknader godkjent ved inspeksjon nr 2.
Vi har 15 andre rom helt uten merknader på entreprenøren, men nøyaktig samme problem i disse rommene med sviktende gulv, stygge skjøter og oppheving. Man kan jo lure på hva som er grunnproblemet.
Så har vi Byggmax som er helt allergiske mot fakta, ikke kan lese det som står, ikke kan ta inn det som står i rapporten fra uavhengig besiktningsmann som er spesialist på området gulv, og som henviser til en leverandør som er partisk i saken. Ikke forstår at dette gulvet gjennomgående i alle batcher og i visning har en feil fra fabrikken som har ført til problemene vi har fått.
Ekstremt bra jobbet av dere må jeg si. Fantastisk å kunne være så faktaresistent uten å skamme seg.
https://se.trustpilot.com/review/www.byggmax.se
Dette kommer til å bli en fryd å levere inn til Allmänna reklamationsnämnden som dere i deres kjøpsvilkår skriver at dere følger uttalelser fra.
Mvh Morga Mesetovic.
Hei.
Takk for svar, saken må sendes videre til ARN da dere ikke ser ut til å kunne lese det som står skrevet.
Hva deres leverandør sier bryr meg ikke i det hele tatt da jeg reklamerer mot BYGG MAX som har solgt gulvet til meg. Bygg max opererer i Sverige og må derfor også følge Konsumentköplagen i Sverige som er bindende. Kontakt med forbrukerveileder er tatt.
Vi har en uavhengig besiktningsmann som har dømt gulvene som problemet i situasjonen.
Vi har lagt inn et nytt gulv og har ikke en eneste av de problemene som gulvet levert av dere hadde.
Vi har 4 forskjellige batcher gulv av denne typen som er kjøpt inn som viser samme feil, Bordene er konvekse direkte fra pakkene på kortsiden, noe som ikke er godkjent. Pakkene har blitt åpnet opp foran øynene på både besiktningsmannen samt 2 av deres butikksjefer i 2 forskjellige butikker som også har skrevet under på dette og konstatert det samme.
Vi har 8 forskjellige gulv lagt ut som visning i 2 av deres butikker fra ytterligere 2 andre batcher hvor kun det gulvet som jeg har kjøpt har reist seg og er det eneste som har konvekse bord og stygge skjøter.
Vi har en uavhengig besiktningsmann som sier at denne defekten ikke kunne oppdages ved visuell inspeksjon eller under legging, samt er ikke noe som entreprenøren skal belastes for. Samme uavhengige besiktningsmann konstaterer at denne defekten fører til oppheving, svikt og stygge skjøter.
Gulvene har ikke blitt brukt 2 måneder etter de ble lagt. De ble dekket direkte etter legging for å beskyttes. Ved avdekking ble problemene oppdaget og reklameres umiddelbart.
Vi har en entreprenør som har utbedret alle sine merknader som fantes i 3 av 18 rom og fått sine merknader godkjent ved inspeksjon nr 2.
Vi har 15 andre rom helt uten merknader på entreprenøren, men nøyaktig samme problem i disse rommene med sviktende gulv, stygge skjøter og oppheving. Man kan jo lure på hva som er grunnproblemet.
Så har vi Byggmax som er helt allergiske mot fakta, ikke kan lese det som står, ikke kan ta inn det som står i rapporten fra uavhengig besiktningsmann som er spesialist på området gulv, og som henviser til en leverandør som er partisk i saken. Ikke forstår at dette gulvet gjennomgående i alle batcher og i visning har en feil fra fabrikken som har ført til problemene vi har fått.
Ekstremt bra jobbet av dere må jeg si. Fantastisk å kunne være så faktaresistent uten å skamme seg.
https://se.trustpilot.com/review/www.byggmax.se
Dette kommer til å bli en fryd å levere inn til Allmänna reklamationsnämnden som dere i deres kjøpsvilkår skriver at dere følger uttalelser fra.
Mvh Morga Mesetovic.
Svaret fra Viktor er i beste fall pinlig - i verste fall; et gjennomtenkt forsøk på å unnslippe ansvar og en prejudiserende sak som kan innebære flere fordringer.
Men skammen, i dette tilfellet, er vel ankret hos byggmax.
Men skammen, i dette tilfellet, er vel ankret hos byggmax.
Hei, hvordan har det gått for deg?P Peter Petterson skrev:Mitt endelige svar til byggmax kommer her!!
Nå er jeg litt passe lei!
Hei.
Takk for svar, saken får sendes videre til ARN da dere ikke ser ut til å kunne lese innholdet ordentlig.
Hva deres leverandør sier bryr meg ikke i det hele tatt da jeg reklamerer mot BYGG MAX som solgte gulvet til meg. Bygg max opererer i Sverige og må da også følge Forbrukerkjøpsloven i Sverige, som er bindende. Kontakt med forbrukerveileder er tatt.
Vi har en uavhengig bes mann som har dømt gulvene som problemet i dramaet.
Vi har lagt inn et nytt gulv og har ikke et eneste av de problemene som gulv levert av dere hadde.
Vi har 4 ulike partier gulv av denne sorten som er kjøpt inn som viser samme feil. Bordene er konvekse rett fra pakkene på kortsiden, hvilket ikke er godkjent. Pakkene har blitt åpnet opp foran øynene på både bes mann samt 2 av deres butikksjefer i 2 ulike butikker, som også har signert på dette og konstatert det samme.
Vi har 8 ulike gulv lagt som visning i 2 av deres butikker fra ytterligere 2 andre partier der kun det gulvet som jeg har kjøpt har reist seg samt er det eneste med konvekse bord og stygge fuger.
Vi har en uavhengig besiktningsmann som sier at denne defekten ikke kunne oppdages ved overfladisk inspeksjon eller under legging og er ikke noe entreprenøren skal lastes for. Samme uavhengige bes mann konstaterer at denne defekten fører til heving, svikt og stygge fuger.
Gulvene har ikke blitt brukt 2 måneder etter de ble lagt. De ble dekket straks etter legging for beskyttelse. Ved avdekking ble problemene oppdaget og reklamerte umiddelbart.
Vi har en entreprenør som har utbedret alle sine bes bemerkninger som fantes i 3 av 18 lagte rom og fått sine bemerkninger godkjent ved inspeksjon Nr 2.
Vi har 15 andre rom helt uten bemerkninger på entreprenøren men nøyaktig samme problemer i disse rommene med sviktende gulv, stygge fuger og heving man kan jo undre seg over hva som er hovedproblemet.
Så har vi Byggmax som er helt allergiske mot fakta, ikke kan lese innholdet ordentlig, ikke kan ta inn hva som står i rapporten fra uavhengig bes mann som er spesialist på området gulv og som henviser til en leverandør som er partisk i saken. Ikke forstår at dette gulvet gjennomgående i alle partiene samt i visning har en feil fra fabrikk som har ledet til de problemene vi har fått.
Ekstremt bra jobbet av dere må jeg si, fantastisk å kunne være så faktaresistente uten å skamme seg.
[lenke]
Dette kommer til å bli en fryd å levere inn til Forbrukerklagenemnda som dere i deres kjøpsvilkår skriver at dere følger uttalelser fra.
Mvh Morga Mesetovic.
Renovator
· Värmland
· 1 175 innlegg
Ble det noe mer mot byggmax?
Også jeg er interessert i oppfølgingen
Prosessen mot byggmax fortsetter og ser ut til snart å ha kommet til sin slutt.
Oppdaterer med hvordan det har gått når beslutning er tatt av ARN.
Oppdaterer med hvordan det har gått når beslutning er tatt av ARN.