68.337 lest ·
259 svar
68k lest
259 svar
Nylagt gulv svikter på 3 plan og i alle rom
Ja man må jo håpe de tar tak i det så ikke flere personer støter på samme problemer! Men jeg tviler, kverna maler nok sakte i så store selskaper.N nybyggarn3 skrev:
Ikke ennå, De undersøker saken og har sendt spørsmålet til Barelink.F Freniño skrev:
Jeg driter i hvilket som helst. Jeg klager jo overfor Byggmax, men de får holde på.
Jeg har beordret bytte av gulv, og nå blir gulvene bra når vi legger inn et 15mm khärs gulv.
Får kjempe med byggmax så langt det kreves
Ja, det ser ut til å være rutine å henvise til Barlinek.P Peter Petterson skrev:Ikke ennå, De undersøker saken og har sendt spørsmålet til Barelink.
Jeg bryr meg jo egentlig ikke om virkeligheten i hvilken. Jeg reklamerer jo mot Byggmax men de får holde på.
Jeg har beordret gulvbytte, og nå blir jo gulvene bra når vi legger inn et 15mm khärs gulv.
Får kjempe med Byggmax så langt det kreves
Man lærer av feilene, jeg kommer ikke til å handle mer gulv på Byggmax.
Tenkte jeg skulle oppdatere tråden,
Siste svaret jeg fikk fra byggmax var den 24. okt, og det bestod av et hallo bålskafte svar der de ba om mer info til tross for at svaret på alle deres spørsmål samt bilder/besiktigelsesuttalelse var vedlagt.
Svarte den 24. okt på spørsmålene igjen, og siden da har det vært radiotystnad fra byggmax sin side.
Jeg har kjøpt inn nytt gulv, denne gangen Khars 15 MM eikeparkett, og alle problem med svikt samt knirk er borte på alle 3 plan, alle gulv ble ferdig lagt på fredag, og nå har bare maleren 250m2 igjen å tapetsere/male + lister og foringer.
Som det er nå, ligger jeg ute rundt 500K og begynner å vurdere om det er på tide å kontakte ARN og la dem ta over saken.
Vi håper å kunne begynne å flytte inn i huset vi har renovert siden 3. april om 2 uker, noe som skal bli utrolig deilig da vår første plan for innflytting var 31. juni som deretter ble flyttet flere ganger. Nå sist var alt klart for innflytting 15. sep så 2,5 måneder forsinket igjen pga gulvene.
Siste svaret jeg fikk fra byggmax var den 24. okt, og det bestod av et hallo bålskafte svar der de ba om mer info til tross for at svaret på alle deres spørsmål samt bilder/besiktigelsesuttalelse var vedlagt.
Svarte den 24. okt på spørsmålene igjen, og siden da har det vært radiotystnad fra byggmax sin side.
Jeg har kjøpt inn nytt gulv, denne gangen Khars 15 MM eikeparkett, og alle problem med svikt samt knirk er borte på alle 3 plan, alle gulv ble ferdig lagt på fredag, og nå har bare maleren 250m2 igjen å tapetsere/male + lister og foringer.
Som det er nå, ligger jeg ute rundt 500K og begynner å vurdere om det er på tide å kontakte ARN og la dem ta over saken.
Vi håper å kunne begynne å flytte inn i huset vi har renovert siden 3. april om 2 uker, noe som skal bli utrolig deilig da vår første plan for innflytting var 31. juni som deretter ble flyttet flere ganger. Nå sist var alt klart for innflytting 15. sep så 2,5 måneder forsinket igjen pga gulvene.
Nå er jeg ingen ekspert, men kan det ikke bli et bekymmer at Byggmax ikke har fått anledning til å løse problemet selv?P Peter Petterson skrev:Tenkte jeg skulle oppdatere tråden,
Siste svaret jeg fikk fra byggmax var den 24. okt, som bestod av et hallo yxskaft svar der de ba om mer info til tross for at svaret på alle deres spørsmål samt bilder/beskrivelsesrapport var vedlagt.
Jeg svarte den 24. okt på spørsmålene igjen og siden da er det radiotaushet fra byggmax side.
Jeg har kjøpt inn nytt gulv denne gangen Khars 15 MM eikeparkett, og alle problemer med svikt samt knirk er borte på alle 3 plan. Alle gulv ble på fredag ferdig lagt, og nå har bare maleren 250m2 igjen å tapetsere/male + lister og foringer.
Som det er nå ligger jeg ute med runde tall 500K og begynner å vurdere om det er på tide å kontakte ARN og la dem få ta over saken.
Vi vil forhåpentligvis kunne begynne å flytte inn i huset vi har renovert siden 3. april om 2 uker, noe som skal bli utrolig deilig da vår første tanke til innflytting var 31. juni som så ble flyttet flere ganger. Nå sist var alt klart for innflytting 15. sep, så 2,5 måneder forsinket igjen på grunn av gulvene.
De har fått sjansen. Flere måneder har de fått sjansen. Besman har jo dømt ut gulvet og da er det ikke mye mer å gjøre enn å rive ut det feilaktige gulvet og legge inn et nytt. Har bedt byggmax sende ut representant, være med ved besiktelser osv. skriftlig, men de har ikke engang brydd seg med å svare.N nybyggarn3 skrev:
Byggmax har jo ingen kundeservice å ringe, butikkene har ikke mandat til noe som helst, samt at vi i prinsippet har vært hjemløse siden siste september har byggmax ikke brydd seg om heller. Eneste kontakten er jo via e-post som de i prinsippet svarer på annenhver 5-6 uke.
Vi har jo ikke blitt anen noen valgmulighet enn å gjøre jobben om igjen og det hurtigst mulig så vi kan flytte inn i huset.
Ja å lage et gulv som svikter er jo ingen problem. Men å utvide en regel hjelper ikke mot svikt. Det er høyden som gir stivheten.P Peter Petterson skrev:
Det var slik jeg mente. Om det ble så stor forskjell av å bytte gulv ser man jo virkelig hvor viktig det kan være å velge riktig gulv.
Ja, det er jo tydeligvis utrolig viktig hvis man verdsetter fine gulv som ikke svikter og der skjøtene ikke glir fra hverandre, samt stille gulv.Dr Benz skrev:
Jeg hadde jo googlet om byggmax gulv før de ble kjøpt, og de hadde jo fått masse ros og vunnet tester, men jeg ble lurt uansett.
Hvilken kjedelig situasjon du har havnet i, og enda verre er det med Byggmax' manglende evne til å svare. Kontakt direktøren direkte, han finnes på Linkedin, "bare" å sende ham en melding så får han og ledelsesgruppen rydde opp i dette.
At Byggmax ikke møter dere bedre i denne saken er fullstendig skandaløst!
Byggmax proklamerer at kunden er viktigst - eller gjelder det bare så lenge man er betalende kunde??
Jeg kan forstå at store byggkjeder, der ingen er direkte ansvarlig, lettere kan trette ut og drive vekk enkeltkunder, men burde de ikke ta vare på sitt varemerke bedre?
Kanskje er den eneste løsningen at vi alle står på oss når vi blir feilbehandlet så kundebehandlingen blir minst like konkurransedyktig som prislappen.
Håper dere får den erstatningen som dere er berettiget!
Byggmax proklamerer at kunden er viktigst - eller gjelder det bare så lenge man er betalende kunde??
Jeg kan forstå at store byggkjeder, der ingen er direkte ansvarlig, lettere kan trette ut og drive vekk enkeltkunder, men burde de ikke ta vare på sitt varemerke bedre?
Kanskje er den eneste løsningen at vi alle står på oss når vi blir feilbehandlet så kundebehandlingen blir minst like konkurransedyktig som prislappen.
Håper dere får den erstatningen som dere er berettiget!
Jeg har en kusine som også er kjempefornøyd med sitt gulv fra byggmax. Så det i seg er jo ikke noe feil men det kanskje bare stiller høyere krav til undergulv. På plattform for eksempel er det jo ingen svikt.P Peter Petterson skrev:
Vi valgte for eksempel Kährs da da det Nordic floor vi valgt ikke hadde samme tone i hjemmet som det så ut i butikken. Det var dessuten en ekstremt god pris på kampanje akkurat da. Det var et fantastisk gulv å jobbe med og finishen er riktig bra. Vi ble mer enn fornøyde med vårt iallfall.
ARN kan jo avbrytes når som helst, så det burde vel være bra å sette i gang med det med tanke på at det er en veldig lang prosess.P Peter Petterson skrev:
Hva tror du om dine muligheter til å få tilbake 500K?