Så nettopp det nyeste programmet av Arga Snickaren der man manglet kjellergulv og en løs masse av vann/leire utgjorde gulvet ved første besøk. Når så alle håndverkerne kom dit var gulvet klart, hvordan fikk de til det egentlig?

De brukte sine siste sparepenger. 😜

Snekkeren snakket i begynnelsen om å fylle opp med makadam.
Jeg antar at de fylte opp til et stykke over vannet, isolerte eventuelt litt og støpte en plate på. Hva jeg så var at de kastet på en nålefiltmatte, så det var kanskje ikke plass til isolasjon, og heldekkende teppe ble en nødløsning for ikke å fryse tærne av seg.

Det ligger gulvvarme støpt inn. Gulvvarmesentralen tok plass, så han saget opp garasjeporten til stor glede.

Når det der avsnittet er på tapetet. Lurer på hvordan det står til med fuktkompetansen hos Arge Snekkeren. De satte i gang og regelte, isolerte og avsluttet med OSB og gips. Er ikke det en klassisk muggekonstruksjon i kjeller. Spesielt når det ser ut til å være veldig høyt vanntrykk.
Fredrik

Sent from my ST17i using Byggahus

Det høres ut som en risiko med både gulv og vegger. Jeg reagerte også på at man satte gullfiber som isolasjon på innsiden.

Synes aldri de der programmene tar opp de virkelig interessante løsningene. Å se dem sparkle og male i 10 min hvert program gir jo ingen kick akkurat. Verst er det nok med Martin Timell som pleier å stå og kjøre skrutrekker i 5 min i hvert program...

Når det gjelder kjelleren så blir det vel litt andre forutsetninger hvis den skal holde romtemperatur hele tiden..

Det handler jo bare om reklame, ingenting annet.

Noe djevelsk stygt med forene gjorde de i alle fall, noen kvadrater i hjørnene.

• Liker
meckis
  • Laddar…
Enig, GERA!!!

• Liker
meckis
  • Laddar…
Jeg så ikke, og pleier ikke å se, programmet men angående "klossar" som avslutning/hjørne på fôr/lister synes jeg det noen ganger er helt OK. Avhenger helt av forutsetningene!

Ja jeg satt også og grublet på hva i all verden som skjedde med gulvet, for det var jo noe han gjorde stor greie ut av i innledningen (lo, trykket i en spett, pirket med en spade, spøkte om svømmebasseng osv. osv.) så IKKE ET ORD om hva som skjedde, hvem som fikset det, og HVORDAN de gjorde. Jeg var overbevist om at jeg hadde gått glipp av noen minutter og spilte inn reprisen også, men nei, man sa ingenting.

Synes at ArgeSnekkeren av en eller annen grunn har blitt dårligere de siste sesongene. Det er ingenting "interessant". Vet ikke om man rett og slett har blitt mett på det eller om de produserer programmene annerledes. Det jeg irriterer meg mest over er denne totalt meningsløse 10-sekunders klippet etter reklamen som heter "SNART". Fyller ingen som helst funksjon, er det bare der for at man skal irritere seg? Så har programmet også blitt oppdelt med flere kortere 2-3 minutters reklamepauser som ikke gjør seeropplevelsen bedre.

Vet ikke om det fremgikk, men det var vel typ 3 barn der, men bare to av dem fikk nye rom, hvor skal det tredje sove? Som det var nå sov vel alle i stuen? Noe både jeg og kona lurte på... Før har det alltid vært fullt fokus på at alle barn skal ha hvert sitt rom, det har blitt skikkelige konflikter rundt dette (verst var vel episoden med fyren som bygde verdens største garasje, hadde 3-millioners båt i havnen og så ikke hadde råd til å bygge ferdig rom til barna sine...)

Så jeg riktig i dagens episode. Satte de fixturen direkte mot gipsen? Lurer på hva BKR/GVK sier om det?

steve5432 skrev:
Synes at ArgaSinckaren av en eller annen grunn har blitt dårligere de siste sesongene. Det er ikke noe "interessant". Vet ikke om man rett og slett har blitt lei av det eller om de produserer programmene annerledes. Det jeg irriterer meg mest over er dette totalt meningsløse 10sekundersklippet etter reklamen som heter "SNART". Fyller ingen som helst funksjon, er det bare der for at man skal irritere seg? Så at programmet også har blitt oppstykket med flere kortere 2-3minutters reklamepauser gjør jo ikke seeropplevelsen bedre.
Når man ser på reklame-tv er det du som er produktet og reklamekjøperen er kunden. Det er derfor de har blitt så flinke til å koke suppe på en spiker. Det gjelder å holde deg foran reklamen så billig som mulig.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.