Hei,

Første innlegg her på forumet, ble medlem da vi nettopp har kjøpt tomt og skal bygge hus. Innsett at det er en hel del å ta tak i, så det blir en spennende reise!

Men så til mitt spørsmål. Vi sitter som best og prøver å planlegge plassering av hus og garasje på tomten. Det gjør vi i dag med hjelp av skalerte tegninger av bygningene på et nybyggingskart. Innsett at det er ganske håpløst å på den måten få et bilde eller følelse for hvordan det vil se ut. Så, vet noen om man på noe vis kan få det opptegnet i 3D online? Trenger ikke være vårt eksakte hus, men at man kan mate inn byggområdet, høyde, tomtestørrelse etc for å kunne få en bedre følelse av plasseringen?

Takk på forhånd!
 
Det er ikke det enkleste verktøyet men, sketchup free er kanon å tegne i. Liten terskel i begynnelsen (var det for meg i det minste) men det er utrolig kraftig for å være et gratisprodukt. Finnes massevis av videoer på youtube om hvordan man gjør alt mulig.

Selv endte det med at jeg laget både konstruksjonstegninger, fasadetegninger og tomt-tegning i det.

å tegne opp tomten og et hus uten for mye detaljer er ganske enkelt.
 
  • Liker
Snickardricka
  • Laddar…
Ok! Takk for tipset, skal sjekke dette snart og se om jeg kan få det til å fungere!
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.