Hei, er det noen som har erfaring med Nyans Cover-tapeten (kjøpt på Bauhaus)? Hadde en gammel strukturtapet som jeg har revet bort samt så mye jeg kunne av den gamle tapeten. Men det fjerner seg ofte i lag, og igjen er det et tynt papirlager. Hvis man tar vann på dette, krøller det seg. Spurte butikken, nevnt ovenfor, om man skulle male tynt før eller eventuelt gå over med utvannet lim slik at det trekker inn ordentlig, men det er ikke nødvendig med disse (mirakel?) tapetene, ble svaret. Blir litt skeptisk. Hvordan hadde dere gjort det enklest? Gått over med hvit veggmaling først slik at det binder? I så fall, går det med vannbasert (Beckers, har en stor bøtte til overs)?
Takknemlig for svar!
Takknemlig for svar!
Hei! Har nå tapetsert det ene rommet (av to). Ble ganske bra. Dog litt vanskelige å jobbe med i hjørner på grunn av stivheten i tapetet. Spesielt i ytterhjørner.. Men det ble glatte og fine flater ellers. Tapetet suger raskt opp limet så man bør ikke spare på limet. Fester veldig fint og ingen bobler har oppstått (enda, dag 3).
Har ingen erfaring med easy cover men jeg er enig i at det var en bra pris på disse nyans cover, 149 kr rullen. Et rom igjen i dag så maling på det!
Har ingen erfaring med easy cover men jeg er enig i at det var en bra pris på disse nyans cover, 149 kr rullen. Et rom igjen i dag så maling på det!
Jeg har satt easy cover både forbi ytterhjørne og innerhjørne uten problem. Hjørnet er like fint nå som for 4 år siden da jeg gjorde det. Kan jo også være fordi jeg er slurvete med å lese bruksanvisninger 
Hvorfor skal man ikke gå forbi hjørner?
Hvorfor skal man ikke gå forbi hjørner?
Faen, det gikk jeg glipp av også... satte både i innerhjørner og i ytterhjørner. Men gjort er gjort, bare maling igjen. Finnes det noen kjente typer eller fabrikat man IKKE skal bruke? Har vel regnet med to strøk, helst ikke flere.
Når det gjelder farge, er mitt tips å ikke jukse med billige farger. Bruk beckers eller alcro eller lignende. Billige farger er vanskeligere å male med, krever flere strøk og blir sjelden bra, det er som å male med lettmelk.
K-rauta har akkurat nå tilbud på beckers 10 liter, brutt farge tror jeg.
K-rauta har akkurat nå tilbud på beckers 10 liter, brutt farge tror jeg.
Klikk her for å svare