Skal bygge en ny innervegg mellom stuen og kommende vaskerom. Har dog problemer med å kunne måle slik at bunnsvillene blir rette. Kikket i en byggebeskrivelse og der stod at man skal måle diagonalt i forhold til tilstøtende vegg. Det kan vi dog ikke gjøre da veggene er like lange, denne veggen avsluttes med murstocken.
Vi kan heller ikke måle rett mot tilstøtende vegg da den veggen er ulik tykkelse.
Hvordan skal vi da gjøre for å forsikre oss om at den nye veggen blir rett?
Vi kan heller ikke måle rett mot tilstøtende vegg da den veggen er ulik tykkelse.
Hvordan skal vi da gjøre for å forsikre oss om at den nye veggen blir rett?
Får teste, blir vanskelig da skorsteinen er alt annet enn jevn og noe annet sted kan jeg jo ikke feste snoren.
Det gikk ikke, blir ikke det minste rett. Får vel forsøke med øyemål rett og slett.
Hvordan klarer du å spenne en snor uten at den blir rett? Og hvorfor må du feste snoren i murveggen? Svillen skal vel festes i gulvet, så du kan vel slå et par ekstra spiker i gulvet og feste snoren mellom dem?ThomasLindgren skrev:
Eller så forstår jeg ikke hva du mener med "rett".
Jeg vil ha hele veggen rak, inkludert murpipa. Altså må jeg feste snoren helt borte ved veggslutten, ved murpipa. Men det har nok løst seg nå, eller rettere sagt så bryr jeg meg ikke om det blir spikrak. Har et større problem nå, og det er hvordan jeg skal kunne feste en regel i murpipa.
Se bare opp så ikke feieren blir vrang. Det ser ut til å være veldig pirkete med skorsteiner nå for tiden, men pl400 lim burde få hvilken som helst regel til å sitte fast hvis det da ikke er for ujevnt. I slike tilfeller kan jeg tenke meg karmskruer der man borer ut og fester spissen med 2-komponentlim i skorsteinen.
Jeg tok hva jeg hadde. Rødplugg som jeg satte i mursteinen, deretter boret jeg gjennom lekten, og forsenket 57mm gips-skrue gjennom. Gikk bedre enn forventet, sitter som fjell.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hvordan slamrer/pusser vi lettest nybygd innervegg av gipsplater ifølge vedlagt bilde? Hvilke arbeidsredskaper skal vi bruke for å få strukturen?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Feste av ny innervegg
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Snickare sökes i Stockholm som kan riva innerväggar och få upp nya innerväggar
Referenser Hantverkare & Entreprenörer