Jeg vurderer å sette inn en ekstra dør i kjelleren. Der døren skal være, sitter det nå et vindu. Veggen er murt i en eller annen form for steinmateriale (huset=1907, men akkurat denne veggen er ikke naturstein, men murt og pusset, antagelig fra 40-tallet). Siden det allerede sitter et vindu der, burde jeg vel ikke trenge å tenke på å legge inn en bjelke over døren? Jeg hadde altså ikke tenkt å gjøre døren bredere eller høyere enn vinduet, bare pigge ut under vinduet ned til gulvet.

Bjelkelaget i etasjen over er for øvrig i tre.
 
Det er bare å ta frem den store vinkelsliperen med riktig skive. Dra opp linjer og skjær for alt det er verdt. ;)
 
Ikke glem beskyttelsesmaske for det vil nok støve skikkelig!
 
Tenk bare på å begynne litt smått. Alltid lettere å skjære ut litt mer enn å pusse og mure tilbake om man tar for mye.
 
Er det murt med noen form for lettbetong kan du også kjøre med en tigersag med riktig blad eller håndsage med lettbetongsag (type buesag med stoore tenner).
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.