Jeg vurderer å sette inn en ekstra dør i kjelleren. Der døren skal være, sitter det nå et vindu. Veggen er murt i en eller annen form for steinmateriale (huset=1907, men akkurat denne veggen er ikke naturstein, men murt og pusset, antagelig fra 40-tallet). Siden det allerede sitter et vindu der, burde jeg vel ikke trenge å tenke på å legge inn en bjelke over døren? Jeg hadde altså ikke tenkt å gjøre døren bredere eller høyere enn vinduet, bare pigge ut under vinduet ned til gulvet.
Bjelkelaget i etasjen over er for øvrig i tre.
Bjelkelaget i etasjen over er for øvrig i tre.
Ikke glem beskyttelsesmaske for det vil nok støve skikkelig!
Klikk her for å svare