Med forhåpninger om å ta del i deres visdom søker jeg deres hjelp. Jeg holder på å sette opp veggene i kjelleren min for å deretter kunne skru opp våtromsplater. På en av veggene finnes det et hull til skorsteinen hvor en gammel oljefyr har stått. Min tanke er om man bare skal ignorere dette og skru platene foran. Eller om man skal sette en ventil på platen inn til dette hullet?

Hul i kjellervegg ved siden av to stålstendere, tidligere brukt til oljefyr, mulig ventilasjonsåpning under renovering av kjeller.

Det andre spørsmålet gjelder en av de andre veggene. Finnes det noen bra metode eller støtte for stålstenderne slik at man kan montere dem mot veggen selv om veggen er ujevn? En del av veggen har vært en inngang en gang i tiden da rommet var en garasje. Innertaket føles ikke super stabilt å skru sporene i, så jeg hadde helst ønsket å skru dem i veggen.

Kjellervegg med ujevne betongblokker og en murpeisåpning, omringet av rør og skitne flekker, delvis reparert med mørtel.

Min siste tanke gjelder montering av et element. Holder våtromsplater til å skru fast et element på (type mollyskrue)? Eller bør man forsterke på noen måte?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.