Hei!
Jeg skal lage 50 keramiske fliser (ekstra harde etter hva jeg forstår).
Jeg lurer på om noen har prøvd de billige flisekutterne (rundt 5-700 kr) fra f.eks. Bauhaus, Clas Ohlson, Jula etc.
Jeg skal bare dele flisene rett av, ingen kompliserte kutt.
Hva er deres erfaringer med disse enkle maskinene?
Roger

Fungerer bra. Ellers er diamantklinga til vinkelen et godt alternativ.

Enig med Robert ovenfor, fungerer helt greit. Har selv kjørt flere av dem typ 2-300kr og oppover.

• Liker
mexitegel
  • Laddar…
Selve maskinen gjør det den skal gjøre, men bladet er ikke så bra.
Men med en bedre diamantklinge forbedres flisesagen betydelig.

Jeg har brukt Biltemas og funker helt klart bra for den prisen,

Jeg har Biltemas og den har holdt sammen flere år og bad/vaskerom/gulv... Jeg har originalklingen fortsatt.

Takk for deres svar, da virker disse billige å fungere for det jeg skal gjøre.
Jeg har hørt tidligere at de var så svake så man måtte ta det veldig rolig når man saget, sånn at motoren ikke stoppet. Det tok følgelig veldig lang tid å sage en plate, det er ingenting som dere har irritert dere over?

Jeg brukte vinkelsliper og vanlig stenskive da jeg flisla for en uke siden. Fungerte helt utmerket.

saabsafir skrev:
Takk for deres svar, da virker det som om disse billige fungerer for det jeg skal gjøre.
Jeg har hørt tidligere at de var så svake at man måtte ta det veldig rolig når man saget, så motoren ikke stoppet. Det tok altså veldig lang tid å sage en plate, er ikke det noe dere har irritert dere over?
Det har jeg ikke merket/tenkt på med min Biltema variant. Derimot så slår den gjerne løs siste biten av hjørnet, så jeg sagde ca 5-10 mm inn fra den ene siden først og svingte så og sagde resten.

• Liker
Dr_Bus
  • Laddar…
Takk for deres svar, da ser det ikke ut til å være noen større problemer med å kjøpe disse billige maskinene.
Man bruker jo disse ikke så ofte som privatperson.

Bare husk at de spruter ganske mye vann, så du skal sage der det ikke gjør så mye at det kommer vann på underlaget.

thomas33 skrev:
Husk bare at de spruter ganske mye vann, så du skal sage der det ikke gjør så mye at det kommer vann på underlaget.
Ja, og bytt vann etter en stund... En ulempe er jo at vannbeholderen er ganske liten så det blir ganske mye slipestøv og "tykt" vann etter en stund, og da begynner den å sage litt dårligere (=går tyngre) når det setter seg en masse gammelt sagstøv/spon i klingen.

• Liker
Dr_Bus og 1 annen
  • Laddar…
Jeg har en billig maskin fra Jula. Har brukt den i ulike prosjekter i 10 år. Fungerer bra. Har aldri oppfattet den som sløv eller treg.

Det var for noen år siden en tråd her om en Biltema maskin, der akselen var skjev, så bladet vaklet. Trolig vakler alle blader litt uansett pris på maskinen. Men det kan være lurt å sjekke den saken direkte etter kjøp. En billig maskin kan trolig ha større spredning i kvalitet.

K
Låner denne tråden i stedet for å lage en egen..
Kjøpte en EinHell TC-TC 618 og en bedre klinge.. Prøvde den i kveld og opplevde ikke "sprut" som mange ser ut til å nevne, derimot så renner nesten ikke noe vann tilbake til beholderen uten finner veien gjennom gliper og dårlige toleranser ned til bordet den står på. må fylle på vann hver 20-30 sekund for å opprettholde minimumsnivået.

Jeg antar at noe er galt? Det er jo en ganske enkel konstruksjon og jeg har vridd og vendt på alle deler som går og veid inn sagen med en Libella.. Men fortsatt det samme.

Er det bare reklamere eller er det slik det slik det er med disse maskinene?

Har en meec som ser akkurat ut som din og det er håpløst å få vannet til å renne tilbake dit det skal og det spruter faen meg overalt.

Nå har jeg dratt saga ut i garasjen og var der og kappet men en tanke slo meg.

Har tenkt å bøye et stort kar på jobben og montere saga i, deretter fyller man til det er kritisk for strømmen og så trenger man ikke bry seg om at vannet renner av bordet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.