Hei! Nytt gulv (flytende tregulv) ble lagt i vårt hus (fra 2013) i andre etasje blant annet for noen uker siden. Føles litt fjærende når man går på det, har forstått at det kan være så en stund, til det "setter seg"?
Men i sønnens rom merker jeg litt nivåforskjell.
Ikke i hele rommet, men en del av det. Målte i går og fikk da 0,8 på den største forskjellen. Ikke synlig, men føles litt når man går. Litt nivåforskjell på øvrig gulv også på resten av gulvet i andre etasje, men svært lite, ca 0,1-0,3. Hvor går grensen for hvor mye forskjell det kan være? Og burde vi se nærmere på dette? Vil begynne å møblere hans rom helt, men er litt usikker akkurat nå på å belaste.
Men i sønnens rom merker jeg litt nivåforskjell.
Ikke i hele rommet, men en del av det. Målte i går og fikk da 0,8 på den største forskjellen. Ikke synlig, men føles litt når man går. Litt nivåforskjell på øvrig gulv også på resten av gulvet i andre etasje, men svært lite, ca 0,1-0,3. Hvor går grensen for hvor mye forskjell det kan være? Og burde vi se nærmere på dette? Vil begynne å møblere hans rom helt, men er litt usikker akkurat nå på å belaste.
Renovator
· Värmland
· 1 178 innlegg
Har du bestilt at gulvene skal rettes opp før legging? Ellers så er det vanligvis at man legger på eksisterende underlag uten tiltak.
Renovator
· Värmland
· 1 178 innlegg
Så er de nok i 7/10 hus at gulvene setter seg, om det nettopp er sprekken du irriterer deg over så ta av listen og skyt den på nytt med mer trykk mot gulvet,
Nei, egentlig ingenting jeg irriterer meg på, på den måten. Mer at jeg blir usikker på om det er greit eller noe man bør sjekke nærmere på, blir litt urolig for at noe er "feil" på gulvet. Om gulvet likevel er stabilt for møblering...R Rickard.lj skrev:
Renovator
· Värmland
· 1 178 innlegg
Er nok ingen rariteter, møbler og nyt 😉
Klikk her for å svare