Interessant artikkel der Danske Bank spår en 25-40% prisnedgang på saget virke innen en måned. Spørsmålet er hvor lang tid det tar før det slår igjennom i byggevarehandelen? Omsetningshastigheten burde være ganske høy, så gitt at de spår riktig, burde det begynne å slå igjennom før årsskiftet mener man.

https://danskebank.se/-/media/files...d0745c4&hash=36A8D052C97E6BBF7432F1F2F41B061D

(mest interessant på side 7)

Spontan gjetning er at prisen ut til kunde i alle fall ikke vil justeres ned i samme takt som den ble justert opp, kynisk som man er...

Jeg var på Jem&Fix her om dagen, og de hadde vanlig 2500x1200x12 plyfa senket med litt over hundrelappen fra 4-hundre-ett-eller-annet til 3-hundre-ett-eller-annet .. så åpenbart skjer det ting ...

• Liker
Huzzbutt
  • Laddar…
Nå når det har gått noen uker siden artikkelen, synes jeg likevel at jeg kan påstå at prisene er på vei nedover. Synes noen ting har blitt i det minste litt billigere. Blir spennende å følge med. Har allerede kjøpt inn mye til mitt garasjeprosjekt, men det er jo takknemlig om prisene fortsetter ned uansett.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.