Hei! Har et hus fra -63. I taket sitter myk board i lange plater (tretex), de gir et hyggelig inntrykk i huset synes jeg. Må bytte deler av taket i et soverom, derfor trenger jeg et annet innertak men synes de ferdigmalte MDF-plater jeg har funnet i butikk gir et plastaktig inntrykk fordi de er helt plane og litt blanke, de passer dårlig til vårt hus der det meste er litt skeivt ellers.
Finnes det ikke å få tak i myk board som takplater lenger? Eller noe lignende som gir en mindre plastaktig følelse?
Finnes det ikke å få tak i myk board som takplater lenger? Eller noe lignende som gir en mindre plastaktig følelse?
Huntonit som er i hard masonitt og malt i stedet for foliert er et litt finere produkt. Men forskjellen er ganske ubetydelig,
Mitt hus hadde det jeg tror er byggmax plater i et rom da jeg flyttet inn, og jeg har satt inn Huntonit i alle de andre rommene som hadde den gamle tretex typen i forskjellige varianter igjen. Nesten ikke så man ser forskjell hvis man anstrenger seg når man er på normal hodehøyde.
Brilliant er typen jeg satte inn.
Mitt hus hadde det jeg tror er byggmax plater i et rom da jeg flyttet inn, og jeg har satt inn Huntonit i alle de andre rommene som hadde den gamle tretex typen i forskjellige varianter igjen. Nesten ikke så man ser forskjell hvis man anstrenger seg når man er på normal hodehøyde.
Brilliant er typen jeg satte inn.
Takk, aha, kan man male huntonitplatene matte kanskje?
Klikk her for å svare