Jeg har litt sprekker mellom noen vinduer og (stein)vegger inne i huset. Tidligere har jeg fikset slikt med vanlig akrylfugemasse, men jeg synes de pleier å bli stygge med tiden. Maler man ikke over akrylen, fester støv og skitt seg i den slik at den etter noen år er litt småflekkete.
Jeg planla altså ikke å male over det i dag (Alt innvendig malt for 2 år siden).

Kanskje det bare er jeg som har brukt billig akryl?

Jeg skulle altså ønske å ha noe som blir like blankt og lett å tørke av som silikon, men er overmalbar...
Kan man bruke mykfug, eller får man samme problem som med akrylfugen?

Bildet er ganske innzoomet, så riktig så ille er det ikke i virkeligheten. :p

• Sprukket fuge mellom vindusramme og vegg i et rom, med synlige små sprekker og behov for akryl eller silikon for å utbedre.
Kjøp bedre fugemasse. De billige til 10-15 kr er helt verdiløse.

Tec7 er som silikon i glans men overmalbar. Koster ca 150:- for en tube.

Tec7 er veldig bra!

Men du får strupe din forhandler, jeg betaler omtrent halvparten...

Akkurat den er det.
Beijer skammer seg ikke når de setter sine priser...

Nei, det gjør de ikke... Finner ingen annen kjede som har det heller dessverre.

Har Bostik Acrylic Pro hjemme http://www.bostik.se/Products/Sealants/Acrylic-sealing-compounds/P0071
Noen som har erfaring med den? Tuben er uåpnet så jeg har det ikke. :D

Var keen på å starte i kveld, men om det er tvilsomt så er det bedre å vente til jeg har fått tak i riktige ting.

Jeg gir ikke det heller, men det er den prisen det pleier å stå på hyllen i butikken.

Svar på håndverker1 innlegg. Er ikke helt venn med mobilnettsiden. :-)

verktygsgurun skrev:
Jeg gir ikke det heller, men det er den prisen det pleier å stå på hylla i butikken.

Svar på hantverkare1 innlegg. Er ikke helt venn med mobilsiden. :-)
Aha, tenkte vel det.
Min skøyer har ikke engang vett til å henge opp prislapper.
Privatpersoner gør seg ikke besvær...
Skjønner ikke at de ikke vil ha privatpersoner som kunder. Pengene deres er jo like mye verdt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.