hei på dere,

Vi skal begynne å blokkere huset vårt med liggende panel om noen uker.

Byggmesteren sier at han kan spikre det igjen og at det ventilerer uansett - men siden vi skal ha 200 mm limtrepanel så blir det litt tettere enn vanlig (tror vi) og vil ikke gå for den løsningen.

Noen som har gode tips til løsning?

/Niklas
 
Ola78
Om du skal ha 28*70 som spikerslekt kan du sette 22 mm kløvd panelbord i bunnen mellom hver spikerslekt på veggen så får du bare 6 mm sprekk, hvilket er et minimum for hva en mus trenger for å komme inn. Samtidig vil du få inn luft. Ellers har du jo alternativet med såkalte musebånd.
 
Sist redigert:
  • Liker
Nilss0n
  • Laddar…
ClasseClas
Jeg brukte museband da jeg bygde min bod. Jeg synes at det er et bra produkt. Det går raskt å montere den og så blir det tett og luftig samtidig. http://www.tjb.se/TJB_Museband.pdf
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.