Jeg holder på å forsøke å mure et utekjøkken med lecablokker og har støtt på et lite problem jeg gjerne vil ha hjelp til å løse.
Tegning av hva jeg prøver å bygge
Selve byggingen
Problemet jeg har støtt på er at skapmodulen som skal være under den plassbygde grillen er bredere enn den innebygde grillen. Så jeg trenger å mure et "tak" over skapmodulen som er totalt ca 640 x 1260mm, men hvordan gjør jeg det med lecablokk 90 liggende så det ikke sprekker?
Det siste laget med lecablokkene skal mures på taket med en åpning på 755mm for grillen. Men hvordan skal jeg mure "taket" så det holder? Lecablokkene er jo ikke så solide å legge på den måten, det sprekker nok ganske raskt liggende med en spennvidde på 1260mm.
En idé er jo å støpe en liten plate med betong eller kanskje EPS pluss armeringsnett? Betong og armering føles dog som overkill og veldig tungt… må være mulig å løse på en enklere måte?