Hei
Har gjort en omfattende renovering der jeg sammen med min gamle svigerfar har bygd på huset med en etasje til. Når vi gjorde det så ble (selvfølgelig) de murede innerveggene for lave. Som det er i dag har vi støttet opp de nye takstolene i midten midlertidig til det var tid for å mure opp innerveggene... og det er det nå.
Nå skal jeg gjøre det selv og vil vite om jeg går riktig frem. Min tanke er å klippe til ca 20cm armeringsjern, bore ned hull i eksisterende murt innervegg og sette disse mellom hvert blokk som mures på i det første laget. Hadde tenkt å mure med 250mm leca blokker med renne for bistål armering. Tre lag er det som skal mures på. Siste laget skal det være u-blokk der vi legger armeringsrør i og støper for å så legge en planke og feste den i støpingen. Dette avsluttes så med vinkeljern som festes i takstolen og i planken. Gjør jeg riktig?
Over eksisterende døråpninger, kan jeg bruke leca bjelker der? eller skal det være limtrebjelker?
Mvh
/Micke