Hei
Holder på å renovere et gammelt bindingsverkshus, har kommet frem til at jeg trenger å ta ned de gamle leirsteinene for å fjerne plate-materialet som sitter på innsiden av tømmerstokken.
Har tenkt å mure opp de gamle leirsteinene igjen.
Mitt spørsmål er, er det greit å mure med leire når det fortsatt er minusgrader om nettene.
Takknemlig for innspill.

• Liker
i Trollskogen
  • Laddar…
P
Alexander Knutsson Alexander Knutsson skrev:
Hei
Holder på å renovere et gammelt bindingsverkshus, har kommet frem til at jeg trenger å ta ned de gamle leirsteinene for å fjerne plate materialet som sitter på innsiden av tømmerstokken.
Har tenkt å mure opp de gamle leirsteinene igjen.
Mitt spørsmål er om det går an å mure med leire når det fortsatt er minusgrader om natten.
Takk for innspill.
Forstår ikke helt, man murer vel ikke med leire på taket da leire er vannløselig?
Har du bilder?

Rejäl skrev:
Forstår ikke helt, man murer vel ikke med leire på taket da leire er vannløselig?
Har du bilder?
Det er ikke taket jeg skal mure opp, men i feltene i fasaden. Har deretter eventuelt dekket kalkpusse dem etterpå, eller sette tilbake panelet som har sittet der før.

• Liker
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Har du bilder?
Jeg tror ikke at TS snakker om tegltakstein på taket, men om teglstein i veggen.

A AG A skrev:
Jeg tror ikke at TS snakker om leirtegltakstein på taket, men om leirtegelstein i veggen.
Akkurat, det stemmer.

Alexander Knutsson Alexander Knutsson skrev:
Det er ikke taket jeg skal mure opp, men i rommene i fasaden. Har så eventuelt dekket kalkpusset dem etterpå, eller sette tilbake panelet som har sittet der før
Nei, er nok det korte svaret dessverre.

Lera fryser jo, det er vel det største problemet. Bortsett fra det (f.eks. om man bruker varmtvann?) burde det funke, det finnes jo ingen herdningsprosess som ødelegges. Men det høres veldig slitsomt ut.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.