Jeg har en gammel ytterdør som jeg skal bytte ut, og ved siden av er det et sidevindu som jeg vil ha bort. Og nå er det slik at døren og vinduet går ned gjennom husmuren ca 50cm. Så jeg må mure igjen 50cm høyt og 40cm bredt. Hva bruker man for stein til det? Og hvilken type sement?
Og så lurer jeg på om man skal ha noe mellom tregel og muren? typ tjærepapp eller noe?

MVH Anders

Milkshaken
Hmm. få se om jeg har forstått det riktig.... Du vil altså fjerne et vindu som ligger ved siden av en ytterdør som nesten ligger i bakkenivå....
så vidt jeg kan se skal det ikke være noe problem... men jeg synes likevel at du ikke trenger å sette noen regel mellom ny karm og igjenmurt vindu.... i stedet:
mur igjen med betongstein, puss overflaten... Mellom Dørkarm og betongstein, så kan du ha vanlig isolasjon, + at du legger en silikonmasse på begge sider.... så setter du bare den formen for overflatebelegg du vil ha som list, gerikt eller lignende....

Du kan jo feste karmen i overkant på vanlig måte,,, men du bruker ekspansjonsbolt i betongsteinen...

ok takk så mye for svaret.

MVH Anders

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.