Vinflaskestativ i rødt murverk installert i en umalt kryssfinervegg, med flere sirkulære rom for flasker.

Ifølge bildet skal jeg bygge inn en vinreol i veggen der jeg skal etterligne murstein rundt det. Kjøpte Golvabia fliser som er en ganske mørk sementbasert flis. Synes på bildet. Som fugemasse tenkte jeg å bruke mørtel, og spørsmålet mitt er om jeg kan legge mørtel på mursteinskanten av vinreolen for å unngå å se den store nyanseforskjellen. Tenkte å sette vinreolen ca. 1cm dypere inn i veggen og legge på 1cm mørtel på mursteinskanten. Tror dere at det kommer til å fungere, eller er det stor risiko for at mørtelen ikke vil feste?

Det kommer til å sitte, men hva skal du feste flisene på? OSB er ikke egnet.

OSB, sponplate og andre materialer som beveger seg kan ikke fliselegges, det vil falle ned, kanskje ikke det første året, men det vil falle ned.

Deretter, som elskadet, ser jeg strømbryterne, sitter allerede for dypt og deretter fliser på det, vil det se ut som en pizzeria med falske murstein og juks.

Protte

Takk for svaret! Skal på doble gipsplater der flisene skal sitte. Er bak en ovn. Døsene er VP-2 så de kan skrus ut i nivå med gips. Skal ikke være fliser helt ut til bryterne.

Nå kan jeg ingenting om vin, skal du oppbevare det i nærheten av en peis?
Blir det ikke varmt da?
Jeg har lest om vinskap på forumet men å varme vinen?

Jaja, ikke mitt problem.

Protte

Får vel bli gløgg da...

• Liker
corre
  • Laddar…
Haha har tenkt samme tanke men får vel ha billig vin i det og brus :P

Varm brus?

Heldigvis har kjøleskapet en ismaskin ;) Nei, men det går jo an å flytte valgte drikke til kjøleskapet før den skal brukes hvis man ikke liker varm drikke :)

Tenk på å vanne kanten godt før du påfører mørtelen.
Tegl suger ganske mye, og dersom all fuktighet trekkes ut av mørtelen, herder den ikke ordentlig.

Bra påpekning! Hadde sikkert gått glipp av å gjøre det hvis du ikke hadde nevnt det.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.