Murte en vegg weber leca isoblokk i går i ca 6 plussgrader og sollys.

Mot sene natten ble det dessverre omtrent 2 minusgrader.

Vintertiltak var dessverre ikke tatt, og ingen frostbeskyttelsesmiddel var brukt.

Kan mørtelen ha klart seg eller er det bare å rive ned og begynne på nytt?
 
P plan-g skrev:
Murte en vegg weber leca isoblock i går i ca 6 plussgrader og sollys.

Utover sen-natten ble det dessverre omtrent 2 minusgrader.

Vintertiltak var dessverre ikke tatt og ingen frostbeskyttelsesmiddel var brukt.

Kan mørtelen ha klart seg eller er det bare å rive ned og starte på nytt?
Nå er det jo betydelig mindre mengde enn ved støping, men ved støping pleier man å si at den klarer seg ved noen timer med enkelte minusgrader: Mørtel brenner jo seg selv og har litt høyere temperatur enn omgivelsen under den prosessen

Det beste er vel om du har noen fuger du kan banke på og se om den har blitt sprø?
 
Det er jo ikke så mye som rekker å fryse med -2 grader i løpet av noen timer.

Jeg ville ikke bekymret meg... Hvis det blir kaldere i natt, kanskje henge opp noe isolerende/dekkende.

/ATW
 
  • Liker
klaskarlsson
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Nå er det jo betydelig mindre mengde enn ved støpning, men ved støpning pleier man å si at det klarer seg ved noen timer med enkelte minusgrader: Bruker brenner jo seg selv og har litt høyere temp enn omgivelsene under den prosessen

Det beste er vel om du har noen fuger du kan banke på og se om den har blitt sprø?
Takk.

Jeg skal banke på noen fuger og teste. Føles de stabile og ikke sprø, så burde det bare være rolig?

Nå har jeg dekket med presenning og satt på varme.
 
  • Liker
klaskarlsson
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.