Murte en vegg weber leca isoblokk i går i ca 6 plussgrader og sollys.
Mot sene natten ble det dessverre omtrent 2 minusgrader.
Vintertiltak var dessverre ikke tatt, og ingen frostbeskyttelsesmiddel var brukt.
Kan mørtelen ha klart seg eller er det bare å rive ned og begynne på nytt?
Mot sene natten ble det dessverre omtrent 2 minusgrader.
Vintertiltak var dessverre ikke tatt, og ingen frostbeskyttelsesmiddel var brukt.
Kan mørtelen ha klart seg eller er det bare å rive ned og begynne på nytt?
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 8 590 innlegg
Nå er det jo betydelig mindre mengde enn ved støping, men ved støping pleier man å si at den klarer seg ved noen timer med enkelte minusgrader: Mørtel brenner jo seg selv og har litt høyere temperatur enn omgivelsen under den prosessenP plan-g skrev:
Det beste er vel om du har noen fuger du kan banke på og se om den har blitt sprø?
Takk.klaskarlsson skrev:
Nå er det jo betydelig mindre mengde enn ved støpning, men ved støpning pleier man å si at det klarer seg ved noen timer med enkelte minusgrader: Bruker brenner jo seg selv og har litt høyere temp enn omgivelsene under den prosessen
Det beste er vel om du har noen fuger du kan banke på og se om den har blitt sprø?
Jeg skal banke på noen fuger og teste. Føles de stabile og ikke sprø, så burde det bare være rolig?
Nå har jeg dekket med presenning og satt på varme.
Klikk her for å svare