Hei,
Jeg er på jakt etter en monteringsskrue lik den som er ringet inn i vedlagt bilde. Har søkt på bauhaus, krauta, ikea mfl og det nærmeste jeg finner er den til høyre, men den passer ikke mutteren da det er for langt mellomrom mellom gjengene.

Skruen er 4,1 cm lang. Den tilhører en etasjeseng av merket Unipuu som dessverre ikke produseres lenger. Har også søkt etter mutter som passer den høyre skruen men ikke funnet.

Noen som har sett en lignende skrue eller som kan tipse om hvor jeg burde kunne finne den?

/Johan

• En monteringsskruv med flat hode inringet i rødt ved siden av en annen lignende skruv på trebord.
Den høyre ser ut til å være en treskrue, og den venstre bør jo være maskingjenger om den skal sitte i hylsen. Burde du ikke kunne bruke en vanlig maskingjenget skrue i riktige dimensjoner? Trenger du den spesifikke formen på skruen?

Den innringede finnes i i alle fall en ikea-møbel, men ingen vanlig skrue. Dessverre kan jeg ikke komme på hvilken, men tror det var en seng. Med tålmodighet kan man jo gå igjennom en stor rekke monteringsanvisninger, så kanskje man finner dens reservedelsnummer og kan bestille den.

Kan du ikke bytte mutteren?

A Andy78 skrev:
Kan du ikke bytte mutteren?
Jo kanskje, jeg leter parallelt etter en annen mutter som passer den høyre skruen med større mellomrom mellom gjengene.

Höghus Höghus skrev:
Kan dette være noe?
[lenke]

/Höghus
Jo det ser ut som rett dimensjon på gjengene, dog virker den skruen bare å finnes i 30 mm, jeg trenger 40mm.

S0MMER S0MMER skrev:
Den høyre ser ut til å være en treskrue, og den venstre bør jo være maskinskrue om den skal sitte inn i hylsen. Burde du ikke kunne bruke en vanlig maskinskrue i riktige dimensjoner? Trenger du den spesifikke formen på skruen?
Ja dessverre, jeg trenger den formen for at den skal passe med øvrige deler for å montere sengen.

O Octavianus skrev:
Den inringede finnes i hvert fall i en ikea-møbel men ingen vanlig skrue. Dessverre kan jeg ikke komme på hvilken men tror det var en seng. Med tålmodighet kan man jo gå gjennom en stor rekke monteringsanvisninger så kanskje man finner dens reservedelsnummer og kan bestille den.
Ja det var min første tanke og fant en ikea-skrue jeg trodde skulle funke, men det var feil dimensjoner. Men skal gjøre et forsøk til der.

IKEA-skuven er jo ment å skrues i tre, så:

ta en bit rundstav i passende dimensjon som erstatning for "muttern" og bor et passende hull i den som passer til IKEA-skuven. Du har da en "mutter" av tre som skruen kan festes i.

Höghus Höghus skrev:
Dessa?

[lenke]

/Höghus
Jag tror vi kan ha en vinnare! Tack som fan! Jag behöver iof bara två stycken, så om någon vill ha resterande 38 så säg till :)

• Liker
Höghus
  • Laddar…
J j1978 skrev:
Jeg tror vi kan ha en vinner! Takk som fan! Jeg trenger dog bare to stykker, så hvis noen vil ha de resterende 38, så si ifra :)
Hei! Jeg fant denne lenken, jeg har samme problem. En unipuu køyeseng, men ikke nok skruer. Passet de du kjøpte? Har du noen igjen og vil selge?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.