Det er tid for å kle trappen om, og jeg tenkte å lime på eik parkett (med plywood-bakside) direkte på trappetrinnene der det sitter korkplater med plastfilm à la 70-tallet. Det vil gå med en del montasjelim for at parketten skal sitte, så spørsmålet mitt er hvilket lim jeg bør velge for å få et godt lim som gir mye mengde per krone? Jeg vurderer superfix+ eller PL400, men tar gjerne imot bedre tips?!
Overvei sterkt å jobbe deg gjennom korkplatene ned til fastere underlag. Har dessverre selv forsøkt noe lignende med følge av at trinnene etter en tid løsnet og man så har måttet gjøre om og gjøre rett.
Enig, men korkplatene sitter som bare det og det kommer til å være mye arbeid å få dem bort.M myrstack skrev:
Gitt kommentarene ovenfor gjorde jeg en høyst uvitenskapelig test av noen prisvennlige lim. Der limte jeg på brytstaver direkte mot platene etter rengjøring og avfetting med t-rød.
Initialt føltes det som PL400 ga en bra klebrighet. Etter 24 timer var resultatet helt annerledes der limet som jeg trodde minst på, Superfix+, satt som fjell og måtte slipes bort mens for eksempel PL400 slapp uten problem mot underlaget.
Initialt føltes det som PL400 ga en bra klebrighet. Etter 24 timer var resultatet helt annerledes der limet som jeg trodde minst på, Superfix+, satt som fjell og måtte slipes bort mens for eksempel PL400 slapp uten problem mot underlaget.
Ja du skal definitivt bruke riktig lim, PL400 er litt overvurdert.
Enten noe mspolymer-lim som Casco't eller noe polyuretan-lim som f.eks. sikabond t2 (har blitt anbefalt på BH tidligere til trappreno).
Kan du teste og se om du kan få matten til å løsne ved å dra i staven?
Enten noe mspolymer-lim som Casco't eller noe polyuretan-lim som f.eks. sikabond t2 (har blitt anbefalt på BH tidligere til trappreno).
Kan du teste og se om du kan få matten til å løsne ved å dra i staven?
Takk, skal teste Sika også. Det er ikke en sjanse å få løs matten - den sitter som satan 😁S schmakita skrev:
Klikk her for å svare