Hei, vil montere min TV med vaier (som et maleri) direkte på veggen. Den skal sitte på en Siporex yttervegg som er mer porøs (enn f.eks. innerveggene). TV-en veier ~40kg og skal altså henge på EN skrue.
Tips på hva som holder? Fungerer vanlig plugg/skru eller må jeg bruke kjemisk anker?
/M
Tips på hva som holder? Fungerer vanlig plugg/skru eller må jeg bruke kjemisk anker?
/M
Medlem
· Västernorrland
· 12 010 innlegg
må du ha wire da? Jeg ville nok foretrukket noe som sitter med flere skruer iallfall. Det viktige er ikke typen av skrue men mer at de er lange. Typ spikerplugg som er 150mm kanskje. Da spiller det ingen rolle at materialet er mykt.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 398 innlegg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7.398 innlegg
Skulle nok også valgt en annen variant men om du skal opp med på en skrue så har esve latterlig lange lettbetongskruer tror det finnes over 200mm. Kjør på en så lang som mulig så kommer det holde riktig bra.
Let på en riktig byggevarehandel da de pleier å ha på løsvikt.
Let på en riktig byggevarehandel da de pleier å ha på løsvikt.
Ja lettbetongskruer er den beste måten å gjøre det på. Sørg for å få tak i en med så lang gjenge som mulig, fra 130mm og oppover. Mange butikker har skruer med ganske kort gjenge, men skruen er lang (for å kunne feste tykke gjenstander), unngå disse.
Den med to fester var ikke så dum og faktum er at min 55" har en slik i dag. Jeg sjekket ikke men bare antok at det var et feste. Goddag yxskaft 
Skaffer en lik en da og bruker lange skruer, så burde det løse seg. Tar en prat med en skikkelig byggevarehandel angående skruene, så blir det nok kanon.
Skaffer en lik en da og bruker lange skruer, så burde det løse seg. Tar en prat med en skikkelig byggevarehandel angående skruene, så blir det nok kanon.
Klikk her for å svare