Hei beste byggahus.se!!!

Jeg som er nybegynner prøver å montere vinduskarmer i marmor, men har kjørt meg litt fast. :oops:


Hvordan gjør man når underlaget av OSB er skjevt hvis man skal montere en vinduskarm i marmor?
Å fylle opp med noe sparkel er vel ikke greit da OSB-en vil suge til seg fuktighet?

Enda vanskeligere spørsmål,
hvordan gjør man hvis underlaget er av GIPS? Da må man vel fjerne gipsen, eller skru på et ekstra lag OSB?

2 forskjellige vinduer.

Tusen takk for hjelp!! :)

Marmor vindusbrett plassert på skjevt OSB-underlag ved et vindu, med gips synlig i bakgrunnen. Vater på marmoroverflate som viser at flaten er i vater med riktig bobleposisjon. Marmorfare montert under et vindu, med ujevn OSB-overflate og gipspanel. Utfordringer med underlagets struktur vises tydelig.
 
Sist redigert:
Hvorfor kan du ikke montere den på gips? De limes vel fast antar jeg.

Jo, det der er litt skjevt men ikke mye, hva har du for pass?
Det holder nok med å legge imellom f.eks. en liten bit melkepapp for å få det i vater.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.