K
men da så... om du ikke vil gjøre så, så strunt i det da :)
Du har jo allerede bestemt deg så da spiller det jo ingen rolle hva folk svarer på dine spørsmål.

Årsaken til at jeg synes du skal lese den er fordi spørsmålene du stiller er så basic at anvisningen svarer på alt.

Vil bare vite hvorfor det blir mer vindtett?
Står det et sted?

I
Årsaken til at man tynnpusser (eg. en slamme som kastes på og kostes ut med kalkbørste) med 2 mm mørtel på Leca er at man skal få vindtett. Men det får man også med tradisjonell påføring av puss på 15 mm (til og med bedre vindtett). Men vil man være på den helt sikre siden er det ikke feil, som produktbeskrivelsen angir, å kaste på tynnmørtel/slamme i karmhullet og koste ut det. Da blir det tett bak karmen også. Men det er ikke der vinden trenger inn, men utenfra på murflaten for øvrig og der sitter som sagt tykkpuss. Men skal man kle innsiden med panel eller annet, f.eks. plate mtrl. anbefales tynnpuss for å få helt vindtett bak panel eller plater. Kjøkkenvifte eller annen mekanisk ventilasjon kan ellers 'dra luft' gjennom Leca.

K
Man slammer jo uansett hele fasaden så da kan man like godt gjøre det i smyggene også.

K
imported_Byggaren skrev:
Kjøkkenvifte eller annen mekanisk ventilasjon kan ellers 'dra luft' gjennom Lecaen.
Nei, den er jo pusset på utsiden dvs. vindtettet.

vi satte en treregel rundt og så satte vi vinduene i den. Bra måte å feste den på men ikke så bra rent estetisk. Kan jeg ikke anbefale siden det ser stygt ut når man er nødt til å bygge vinduslister også i den pussede veggen.

Fuktspærrer man karmen? Mer enn at den er malt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.