22.321 lest ·
21 svar
22k lest
21 svar
Montere vindu i Leca
men da så... om du ikke vil gjøre så, så strunt i det da
Du har jo allerede bestemt deg så da spiller det jo ingen rolle hva folk svarer på dine spørsmål.
Årsaken til at jeg synes du skal lese den er fordi spørsmålene du stiller er så basic at anvisningen svarer på alt.
Du har jo allerede bestemt deg så da spiller det jo ingen rolle hva folk svarer på dine spørsmål.
Årsaken til at jeg synes du skal lese den er fordi spørsmålene du stiller er så basic at anvisningen svarer på alt.
Årsaken til at man tynnpusser (eg. en slamme som kastes på og kostes ut med kalkbørste) med 2 mm mørtel på Leca er at man skal få vindtett. Men det får man også med tradisjonell påføring av puss på 15 mm (til og med bedre vindtett). Men vil man være på den helt sikre siden er det ikke feil, som produktbeskrivelsen angir, å kaste på tynnmørtel/slamme i karmhullet og koste ut det. Da blir det tett bak karmen også. Men det er ikke der vinden trenger inn, men utenfra på murflaten for øvrig og der sitter som sagt tykkpuss. Men skal man kle innsiden med panel eller annet, f.eks. plate mtrl. anbefales tynnpuss for å få helt vindtett bak panel eller plater. Kjøkkenvifte eller annen mekanisk ventilasjon kan ellers 'dra luft' gjennom Leca.
Klikk her for å svare