32.205 lest ·
56 svar
32k lest
56 svar
Montere trapp eller legge gulv først?
Skal legge inn en ny trapp til overetasjen og skal samtidig legge parkett i første etasje hvor trappen er. Skal jeg legge gulvet først og sette trappen på gulvet eller skal trappen først og deretter legge gulvet rundt trappen? :S 
Akkurat min tanke også, burde være risiko for knirk. Dessuten hvis det står en tung trapp på gulvet burde det påvirke gulvets evne til å bevege seg. Legge gulvet med bevegelsesrom mot trappen og deretter en nett list for å dekke sprekken mot trappen burde være bedre.Mikael_L skrev:
OK.
Jeg er klar over at du har kunnskap i emnet trapper, så jeg benytter anledningen til å spørre om hvordan du synes man fester trappen i nederkant, mot gulvet?
Eller skal man kanskje ikke feste den i det hele tatt?
Hvorfor jeg lurer; er om det skal være solide innfestninger og at jeg dermed må lokalisere mine gulvvarmeslynger.
Bore 4cm ned i platen er piece of cake, men dypere begynner å gjøre meg nervøs.
Jeg er klar over at du har kunnskap i emnet trapper, så jeg benytter anledningen til å spørre om hvordan du synes man fester trappen i nederkant, mot gulvet?
Eller skal man kanskje ikke feste den i det hele tatt?
Hvorfor jeg lurer; er om det skal være solide innfestninger og at jeg dermed må lokalisere mine gulvvarmeslynger.
Bore 4cm ned i platen er piece of cake, men dypere begynner å gjøre meg nervøs.
OK.
Vang kommer i mitt tilfelle dels løpe mot yttervegg, dels en innervegg med 45x70mm stendere, andre innervegger består her av 45x45 stendere, OSB og gips pbs.
Men akkurat denne veggen mot trappen tenkte jeg på og valgte litt grovere stendere med tanke på at trappen antagelig ville sette pris på litt kraftigere vegg.
Jeg kan også skrulim platene for å oppnå enda stivere vegg å montere mot.
Men tusen takk.
Da legger jeg altså gulv først, så skrur jeg bare trappen ordentlig i veggene og lar gulvet være flytende under trappen.
trappen ... trappen ... ? :x
tja ... hva heter det egentlig ...
Vang kommer i mitt tilfelle dels løpe mot yttervegg, dels en innervegg med 45x70mm stendere, andre innervegger består her av 45x45 stendere, OSB og gips pbs.
Men akkurat denne veggen mot trappen tenkte jeg på og valgte litt grovere stendere med tanke på at trappen antagelig ville sette pris på litt kraftigere vegg.
Jeg kan også skrulim platene for å oppnå enda stivere vegg å montere mot.
Men tusen takk.
Da legger jeg altså gulv først, så skrur jeg bare trappen ordentlig i veggene og lar gulvet være flytende under trappen.
trappen ... trappen ... ? :x
tja ... hva heter det egentlig ...
Sett gjerne stenderne med c/c 450 mm og maks. 200 mm fra hjørne. Da blir det kanon! d^_^bMikael_L skrev:
Trappen.
hvorfor skal man ikke overflatebehandle veggen først?