Har fått tak i en takstige som jeg har til hensikt å montere på et platetak. Har lest litt rundt men har ikke helt klart for meg reglene. Man kan vel ringe og høre, men tenkte bare sjekke her om noen har klart for seg reglene for takstiger, innfesting osv.
Huset er fra -75. Taket har fall på 5 m. Holder det om man legger stigen over mønet og skrur fast der, samt fester den nede ved takfoten?
Noe mer man bør tenke på ved montering av stige?

Takknemlig for tips og synspunkter
 
Skal legge til at jeg har aluminiumsplater på taket som jeg har forstått ikke er riktig godkjent (< 0,5mm). Har ingen lyst til å bytte tak så jeg kommer til å legge opp regler under taket så det blir stabilt. Så får man vel gjøre andre justeringer om feieren krever det i fremtiden.
 
Hva er det for tak? Google weland, på den hjemmesiden finnes monteringsanvisninger på diverse forskjellige taktyper og høyder.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.