Sindbad Sindbad skrev:
Kaprer tråden da jeg har samme spørsmål. Men i mitt tilfelle er platen større enn selve uterommet. Er litt redd for at hvis jeg setter plater under skinnen til skyvedørene (Willab Garden WG 62 Eco) at det blir et lite fall bakover, inn mot selve skinnen. Hva tror dere, holder det da å ha en strimmel med fugemasse for å forhindre at vann trenger inn under skinnen?
[bilde]
Hei! Hvordan har det gått for deg?
Sindbad Sindbad skrev:
Kaprer tråden da jeg har samme spørsmål. Men i mitt tilfelle er platen større enn selve uterommet. Er litt redd for at hvis jeg setter plater under skinnen til skyvedørene (Willab Garden WG 62 Eco) at det blir et lite fall bakover, inn mot selve skinnen. Hva tror dere, holder det da å ha en strimmel med fugemasse for å forhindre at vann trenger inn under skinnen?
[bilde]
Hei! Hvordan har det gått for deg? Jeg har selv plassert mine skyvedører på en plate som var større enn uterommet. Jeg løste dette med en plate som jeg bestilte av platearbeideren, under skyvedørene og en fugemasse mellom skyvedør og plate.

F Frank M skrev:
Hei! Hvordan har det gått for deg?

Hei! Hvordan har det gått for deg? Jeg har selv plassert mine skyvedører på en plate som var større enn uterommet. Jeg løste dette med et metallplate som jeg bestilte av blikkenslageren under skyvedørene og en fuge mellom skyvedør og metallplaten.
Løste det slik:
Glassveranda under oppføring ved murvegg, med verktøy og sykler i nærheten. Bygge med pukk, isolasjon og plåt ved inngang, rød kost og verktøykasse. Sykkel i bakgrunnen.

Kjøpte takfotplate. La et lag med syllpapp (takpapp?) og et lag med syllisolering og deretter metallplate. Så skinnen på metallplaten. Årsaken til at jeg la syllpapp/isolering var dels for å få et fall på metallplaten, men også for å forhindre trekk.

• Liker
Peter Wennerlund
  • Laddar…
Sindbad Sindbad skrev:
Kapper tråden da jeg har samme spørsmål. Men i mitt tilfelle er platen større enn selve uterommet. Er litt redd for at hvis jeg setter plate under skinnen til skyvedørene (Willab Garden WG 62 Eco) at det blir et lite fall bakover, inn mot selve skinnen. Hva tror dere, holder det da å ha en streng med fugemasse for å hindre at vann trenger inn under skinnen?
[bilde]
Gjør også en liten trådkap her, håper det er greit :)
Hvordan har du festet pelarene i betongplaten slik at innfestingen ikke synes? Vi skal bygge et uterom på eksisterende betongplate men vil ikke ha synlige stolpesko. Dette så veldig pent ut!

K KajsaF skrev:
Gjør også en liten trådkap her, håper det er greit :)
Hvordan har du festet pilarene i betongplaten slik at innfestingen ikke synes? Vi skal bygge et uterom på eksisterende betongplate, men vil ikke ha synlige stolpesko. Dette så veldig pent ut!
Brukte bare to vinkler (robuste) per stolpe, en på innsiden og en på utsiden av uterommet, som deretter ble skjult bak platen som du ser på bildet på forsiden. På innsiden synes de fortsatt, men kommer til å male over, så vil gulv dekke det meste av vinkelen.

Sindbad Sindbad skrev:
Kapper tråden da jeg har samme spørsmål. Men i mitt tilfelle er platen større enn selve uterommet. Jeg er litt redd for at hvis jeg setter blikk under skinnen til skyvedørene (Willab Garden WG 62 Eco) at det blir et lite fall bakover, inn mot selve skinnen. Hva tror dere, holder det da å ha en streng med fugemasse for å forhindre at vann trenger inn under skinnen?
[bilde]
Hvordan monterte du stolpene som ikke sitter i husveggen mot betongplaten?

P patrik-k skrev:
Hvordan monterte du stolpene som ikke sitter i husveggen mot betongplaten?
Hei, beklager for sent svar, vet ikke om du fortsatt trenger hjelp. Men du ser svaret på spørsmålet ditt i mitt forrige innlegg ovenfor. Jeg brukte bare to vinkler per stolpe som jeg festet i betongplaten og stolpen. Mest for å stabilisere, selve vekten på uterommet holder stolpen på plass. Har stått i fem år uten problem.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.