Kjøpte nettopp en inspeksjonsluke og lurer på hvordan jeg monterer denne (se bilde nedenfor). Er det bare å "trykke" den på plass? Hvordan skal "flikene" på siden være, skal de peke rett opp som på bildet eller skal de bøyes i noen retning?
Men, det må vel være ment å montere denne med flikene på en eller annen måte? Jeg har samme fliker på min - kjøpt på Hornbach. Har funnet den tyske originalmonteringsanvisningen, og det står omtrent "fest luken på passende måte".
"The four moving wall anchors are adapted to the circumstances and attached to the wall or
ceiling. The gap between the wall/ceiling and mounting frame can be filled if required."
Hmm. Det er enkelgips i taket. Noen bra lim dere anbefaler, eller funker vanlig monteringlim bra typ PL400?
Ok, men de er nok bare en variant av den klassiske Hila-luken. De metallflikene på sidene skal garantert brettes ned over gipsen, og hullene er nok for 1, 2 eller for 3-lags gips.
Har du problemer med å montere fungerer det alltid med lim også.
Jeg gjorde til slutt slik at jeg bare brettet ut flappene som sitter på siden, for å skape litt trykk mot kanten av gipsen. Så dro jeg en limstreng også om jeg husker riktig, så satt det skikkelig bra etterpå. Tror det var enten PL eller noe annet montasjelim, de er jo nå blitt skikkelig sterke.
Mvh N
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.