Skal snu trappen min, tenkte å høre om det fantes bedre måter å montere den på for å redusere støy osv.
Trappen er av (?) kryssfiner eller noe slikt.
Plassert mellom to vegger.
Montert med spiker gjennom trappen inn i veggenes stendere.
Med andre ord, så primitivt og budsjett som det kan bli, hehe.
Finnes det andre forslag eller skal man gjenta dette?
Trappen er av (?) kryssfiner eller noe slikt.
Plassert mellom to vegger.
Montert med spiker gjennom trappen inn i veggenes stendere.
Med andre ord, så primitivt og budsjett som det kan bli, hehe.
Finnes det andre forslag eller skal man gjenta dette?
er det en fordel eller ulempe om trappen ligger mot veggene eller motsatt, at det er mellomrom... Vurderer å bytte til tykkere veggplater...
er det bare solide spiker som gjelder eller finnes det ingen moderne monteringsmetoder som reduserer vibrasjoner osv?
er det bare solide spiker som gjelder eller finnes det ingen moderne monteringsmetoder som reduserer vibrasjoner osv?
En raskkurs i hva "c/c 450mm" innebærer ville vært flott 
reglene er 55mm bred x 80mm dyp med en avstand på 545mm mellom hver..
(så jeg antar at c/c er avstand mellom reglene)
forsegle... materialet i trappen er jo ikke direkte tykt nok til å gjøre slik dessverre..
reglene er 55mm bred x 80mm dyp med en avstand på 545mm mellom hver..
(så jeg antar at c/c er avstand mellom reglene)
forsegle... materialet i trappen er jo ikke direkte tykt nok til å gjøre slik dessverre..
c/c = sentrumavstand
Ettersom du tydeligvis har sentrumavstand 600 mm (som er det vanligste), kan du kjøre på det.
Har du klen vangar (=sidestykker), dvs. under 40 mm, kan du i stedet sette skruene under trinnene, da synes de minst. ;-)
Ettersom du tydeligvis har sentrumavstand 600 mm (som er det vanligste), kan du kjøre på det.
Har du klen vangar (=sidestykker), dvs. under 40 mm, kan du i stedet sette skruene under trinnene, da synes de minst. ;-)
Senteravstand mellom bjelkene, er det jeg mener. Du har 545 mellom dem, da blir det eksakte senteravstanden 590 mm (545 + 45). Nå forutsetter jeg at det handler om 45 mm bjelker.
Har du mulighet til å sette dem tettere, er det en fordel og gjør festingen mer stabil. Det innebærer at risikoen for knirk reduseres betydelig.
Har du mulighet til å sette dem tettere, er det en fordel og gjør festingen mer stabil. Det innebærer at risikoen for knirk reduseres betydelig.
Denne kan kanskje være til hjelp:
http://www.snickarlaget.se/swe/produkt/montering.pdf
http://www.snickarlaget.se/swe/produkt/montering.pdf
Klikk her for å svare